در شورای آموزش و پرورش شهرستان رضوانشهر عنوان شد

تحویل ۲ مدرسه به آموزش و پرروش رضوانشهر در دهه فجر

در دهه فجر امسال ۲ مدرسه شامل ۱۱ کلاس درس با زیر بنای ۹۶۷ متر مربع تحویل آموزش و پرورش شهرستان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسمی ظهر روز دوشنبه بیست و نهم دی ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رضوانشهر ضمن تبریک هفته شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش اصلی ترین بخش کشور در زمینه تربیت نیروی انسای آینده و تقویت زیرساخت های کشور است.

وی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی و تاثیر گذار در روند آموزشی است که موجب پیشرفت های علمی و تربیتی دانش آموزان و همچنین در جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه موثر است.

محمود قاسمی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ماموریت دارد با تاکید بر شایستگی های پایه، زمینه دستیابی دانش آموزان در ۱۲ سال تحصیلی به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد فردی، خانوادگی و جهانی را به صورت نظام مند، همگانی و عادلانه فراهم سازد.

وی با بیان این مطلب که پایه و اساس یک نیروی انسانی از آموزش و پرورش صورت می گیرد اضافه کرد: تربیت انسانی موحد، مؤمن و متعهد به مسئولیت ها ،حقیقت جو و عاقل، عدالت خواه وصلح جو و قانون مدار از دیگر وظایف اموزش و پرورش است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش تجلی نقش آفرینی مشترک مسئولان و مردم است، گفت: بهره گیری از خرد جمعی و مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت های برون سازمانی و درون سازمانی برای توسعه و تجهیز مدارس مناطق مختلف این شهرستان ضروری است.

قاسمی گفت: بسیاری از مدارس شهرستان قدیم ساخت هستند که نیاز به مرمت و بازسازی دارند، انتظار است اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز استان توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

فرماندار رضوانشهر در ادامه با اشاره به مشکلات برخی از مدارس شهرستان در خصوص امکانات و تجهیزات، خواستار برطرف نمودن مشکل برق ۲ مدرسه عشایری نوده و پارگام و همچنین سیستم گرمایشی برخی از مدارس این شهرستان از سوی اداره کل نوسازی استان شد.

قاسمی با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، آموزش و پرورش شهرستان نسبت به تولید محتوا برنامه های دهه فجر و انقلاب اسلامی اقدام و از طریق برنامه شاد برای دانش آموزان تبیین گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رویداد مهم سیاسی کشور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره نمود و گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو حائز اهمیت است در شرایطی که دشمن با تمام توان خود جنگ اقتصادی و روانی علیه ملت و کشور و نظام بکار بسته، جواب کوبنده به آنها حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

همچنین امام جمعه رضوانشهر نیز در این جلسه نیز با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: تبدیل شدن شهرهای مهم آمریکا به پادگان نظامی در آستانه مراسم معارفه رئیس جمهور بی اساس بودن تمدن و فرهنگ و دموکراسی به سبک آمریکایی را ثابت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد افزود: حکومت آمریکا هم مثل شوروی سابق گرفتار فروپاشی خواهد شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان گفت: در ۷ سال گذشته ۴۹ مدرسه در شهرستان شامل ۲۱۶ کلاس با مساحت ۱۷۶۶۱ استاندارد سازی گرمایشی شده و تمامی بخاریهای نفتی(در مناطق گازرسانی شده و فاقد عملیات گاز) در شهرستان جمع آوری گردیده و ۱۴ مدرسه شامل ۹۰ کلاس درس با مساحت ۶۷۶۶ متر مربع تحویل آموزش و پرورش شهرستان شده است.

علی دقیق افزود: در دهه فجر امسال ۲ مدرسه شامل ۱۱ کلاس درس با زیر بنای ۹۶۷ متر مربع تحویل آموزش و پرورش شهرستان خواهد شد و چهار پروژه شامل ۲۴ کلاس درس در دست اجراء داریم که ان شاء الله مهر و دهه فجر سال ۱۴۰۰ تحویل آموزش و پرورش شهرستان خواهد شد.

وی افزود: در ۷ سال گذشته از اعتبارات ملی ۱۴۰ میلیارد ریال در توسعه فضای آموزشی در شهرستان رضوانشهر هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی توسعه تجهیز و نوسازی مدارس در ادامه ضمن تشکر از پیگیری های فرماندار رضوانشهر در خصوص مشکلات حوزه آموزش و پرورش گفت: تامین هزینه شبکه برق رسانی به ۲ مدرسه عشایری روستاهای ییلاقی نوده و پارگام و همچنین تجهیز و نوسازی شبکه گرمایشی مدرسه دبستان سیاه بلاش، آزادگان پره سر و سیستم کامپیوتری هنرستان امام شافعی پره سر توسط اداره کل نوسازی استان انجام خواهد شد.

در پایان از زحمات و تلاش های رئیس آموزش و پرورش شهرستان تجلیل بعمل آمد.

Share