معاون علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

بستری روزانه بیماران کرونایی در گیلان به کمتر از ۶۰ نفر رسید

معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن کمتر از ۶۰ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: مردم گیلان همچنان عدم حضور در دورهمی های خانوادگی را جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه خوشبختانه طی یک هفته اخیر نوسانات سینوسی تعداد مبتلایان به کرونا در استان گیلان به سمت پایین بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند.

وی از بستری شدن کمتر از ۶۰ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون شهر قرمز نداریم و ۹ شهرستان ما زرد و مابقی شهرستان ها نارنجی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم مهمترین نقش را در وضعیت کرونایی شهرها دارد، خاطرنشان کرد: اگر مردم همچنان به رعایت پروتکل ها ادامه دهند، می توانیم شاهد سفید شدن وضعیت زرد در شهرستان ها از هفته آتی باشیم.

حیدرزاده، با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گفت: مردم گیلان همچنان عدم حضور در دورهمی های خانوادگی، جشن ها و مراسم را جدی بگیرند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت در همه شهرستان ها، خاطرنشان کرد: افراد در صورت بروز علائم خفیف بیماری به یکی از مراکز ۳۹گانه خدمات جامع سلامت در استان مراجعه کنند و به صورت رایگان تست دهند.

Share