مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

با «برق من» از خاموشی‎ها آگاه شوید | مشکل کمبود کنتور برق در گیلان برطرف خواهد شد

هنرمند با اشاره به وجود ۱۹ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در گیلان، این استان را یکی از استان‌های دارای بیشترین شبکه فشار ضعیف عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۲۴ درصد شبکه به صورت کابل خودنگهدار است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان صبح روز دوشنبه(۸ دی ماه) در جمع خبرنگاران در رابطه با پایداری شبکه‌های برق از زمان بحران سال ۹۸ اظهار کرد: طرح بزرگ تاب آوری تاکنون در ۲۴۰ مرحله با هزار و ۱۴۸ اکیپ اجرایی و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در حال اجرا است تا مشکلات نقاط مشکل‌ساز برطرف شود و از خاموشی‌های طولانی مدت جلوگیری کنیم.

محمداسماعیل هنرمند همچنین با بیان اینکه هدف این طرح شناسایی تمامی نقاط بحرانی برای رفع مشکلات است، افزود: این پروژه برای این صورت می‌گیرد تا خدای نکرده در مواقع بحران دچار مشکل نشویم و ساعت اجرای پروژه نیز بیشتر از دو ساعت نیست تا اخلالی در امور زندگی مردم ایجاد نشود.

وجود ۱۹ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در گیلان

وی با اشاره به وجود ۱۹ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در گیلان، این استان را یکی از استان‌های دارای بیشترین شبکه فشار ضعیف عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۲۴ درصد شبکه به صورت کابل خودنگهدار است.

هنرمند با اشاره به اجرای طرح تعویض شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در گیلان، گفت: در فاز اول یک هزار کیلومتر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تاکنون ۹۰۰ کیلومتر آن اجرایی شده و تا قبل از بهمن فاز اول پروژه به پایان می‌رسد تا وارد یک هزار کیلومتر فاز دوم شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به تفاهمنامه صورت گرفته میان استانداری، سازمان برنامه و بودجه و توزیع برق در راستای اجرای طرح تعویض شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان گفت: در فاز اول ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 بدهی ۱۴۸ میلیارد تومانی مشترکان به توزیع برق

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش شرکت توزیع بر این است که در مواقع بحران دچار مشکل نشویم، افزود: در کنار تمام اقدامات صورت گرفته ۳۴ درصد فرسودگی شبکه داریم که برطرف کردن آن مستلزم صرف زمان است اما با تعویض کابل سیمی به خودنگهدار در آن مناطقی که پروژه اجرایی شده دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

هنرمند در رابطه با میزان بدهی مشترکان به توزیع برق نیز اظهار کرد: تا این لحظه این شرکت بالغ بر ۱۴۸ میلیارد تومان مطالبات دارد که ۳۰ درصد آن مربوط به بخش خانگی و تجاری است و آنچه که بر آن تاکید داریم پرداخت به موقع بدهی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق در ادامه افزود: شرکت‌های توزیع در سراسر کشور، شرکت‌های منابع-مصرفی هستند و هرچه میزان مطالبات کاهش یابد پروژه‌های بیشتری اجرایی می‌شود.

با اپلکیشن «برق من» از خاموشی‎ها آگاه شوید

به گزارش دیارمیرزا، وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به طراحی اپلکیشن برق من گفت: در این سامانه خدمات گسترده‌ای در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد و یکی از بزرگترین دغدغه‌های مشترکان در رابطه با گزارش خاموشی‌ها برطرف شده است، همچنین مشترکان می‌توانند از میزان مصرف خود مطلع شوند.

هنرمند یادآور شد: با نصب اپلکیشن و ثبت شماره اشتراک ارتباط دوطرفه با شرکت توانیر برقرار شده و هرچه این نرم‌افزار توسط مردم بیشتر نصب شود، در دوران بحران ارتباط دو طرفه بهتری برقرار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در ادامه با اشاره به اجرای طرح برق امید از ابتدای آبان‌ ماه در سراسر کشور گفت: در این طرح مشترکان به سه دسته تقسیم شده و باغ ویلاها و خانه‌های خالی جزو اهداف این طرح نیستند و همه آن‌ها توسط ماموریت قرائت شناسایی شده‌اند.

۱۶ درصد مشترکان گیلانی کم مصرف هستند

وی افزود: براساس این طرح ۱۶ درصد مشترکان گیلانی کم مصرف، ۴۴ درصد خوش مصرف، ۳۲ درصد پرمصرف هستند و ۶ درصد نیز جزو خانه‌های خالی محسوب می‌شوند.

هنرمند با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف برق در فصل تابستان مرتبط با کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف است اما در فصل زمستان ساعت اوج مصرف نداریم، یادآور شد: در فصل زمستان صرفه‌جویی در کل بازه زمانی مدنظر است و از آنجایی که سوخت نیروگاه‌های برق نیز گاز است، صرفه‌جویی در مصرف برق رابطه مستقیمی با کاهش مصرف گاز خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به الزام ادارات به کاهش مصرف ۱۰ درصدی برق اظهار کرد: آن دسته از اداراتی که نتوانستند مصرف خودشان را کاهش دهند جریمه شدند و همچنین طرح خاموشی یک درمیان معابر سطح شهر نیز درحال اجرا است.

به زودی مشکل کمبود کنتور برق در گیلان برطرف خواهد شد

هنرمند در رابطه با مشکل کمبود کنتور برق نیز اظهار کرد: کنتورهای دیجیتال وارداتی هستند و به زودی این مشکل در گیلان برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان همچنین با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان از خسارات ۶۳ میلیارد تومانی برف سال گذشته پرداخت شده‌است، گفت: امضای تفاهمنامه ۸۰ میلیارد تومانی با سازمان برنامه بودجه به نوعی جبران کننده هزینه خسارت وارد آمده است.

وی با بیان اینکه باید از حداقل منابع حداکثر بهره را ببریم، تاکید کرد: نگاه ما به پیشگیری از خاموشی‌ها در هنگام بحران و تامین برق پایدار است.

به گزارش دیارمیرزا، هنرمند با بیان اینکه تجهیزات مصرفی خریداری شده در دو محور برطرف کردن ضعف برق و پایداری شبکه و همچنین محور پروژه‌های بزرگ نظیر مسکن مهر یا مسکن ملی است، یادآور شد: پست‌های کمپکت خریداری شده دیگر برای مسکن مهر کاربردی ندارند اما به دنبال مذاکره با دستگاه ناظر جهت استفاده از آن‌ها برای سایر پروژه‌ها هستیم.

 انشعاب داده شده به ساختمان‌های نسقی موقت و مشروط است!

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اختلاف بین توانیر و استانداری گیلان بر سر ادامه کار شما در توزیع برق، سبب این شده که توانیر تعهدات خود را نسبت به گیلان اجرایی نکند، اظهار کرد: چنین چیزی صحت نداشته و نگاه توانیر به شرکت‌های توزیع برق یکسان است.

هنرمند در پاسخ به این سوال که چرا شرکت توزیع به ساختمان‌های نسق‌ساز انشعاب برق اعطا می‌کند، اظهار کرد: ساختمان‌های نسقی به معضلی برای تمام دستگاه‌های اجرایی تبدیل شده‌اند و انشعاب داده شده به این ساختمان‌ها موقت و مشروط است.

وی افزود: اگر به ساختمانی که ساخته شده اشتراک برق داده نشود شاهد سوق آن‌ها به برق غیرمجاز خواهیم بود که به مراتب تبعات بدتری دارد.

Share