شهردار رشت عنوان کرد:

با احداث یک خیابان موازی مشکل ترافیک خروجی مسکن مهر و محله جماران برطرف می‌شود

شهردار رشت فاضلاب و پسماند را از مهم‌ترین مشکلات موجود در مناطق حاشیه‌نشین شهر رشت خواند و گفت: رفع معضلات مناطق حاشیه‌نشین رشت مشارکت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی، سید محمد احمدی شهردار رشت عصر امروز (سه‌شنبه ۲ دی) در جلسه ستاد قرارگاه جوادالائمه (ع) که با حضور سرهنگ قاسمی فرمانده سپاه ناحیه رشت و نمایندگان ۷ محله شهر رشت برگزار شد، اظهار داشت: رفع معضلات مناطق حاشیه‌نشین رشت بدون مشارکت همه دستگاه‌ها میسر نمی‌شود.

شهردار رشت با بیان اینکه هرکجا و در هر صحنه‌ای که تاکنون در کشورمان جهادی ورود کرده‌ایم به نتیجه رسیده‌ایم عنوان کرد: قطعا می‌توانیم مشکلات و تهدیداتی که انقلاب و نظام ما را هدف قرار داده را با همین روحیه انقلابی و جهادی پشت سر بگذاریم.

احمدی آسیب‌های اجتماعی را از جمله چالش‌های موجود در تمام کلانشهرها خواند و با تاکید بر اینکه چنین معضلاتی برای نظام تهدید محسوب می‌شوند افزود: آسیب‌های اجتماعی که انواع و اقسام و دامنه بسیار وسیعی هم دارند تبعات مخرب فراوانی را در شهرهای بزرگ ایجاد می‌کنند.

وی وجود یک مدیریت واحد در کلانشهرهایی مانند رشت را ضروری خواند و با تاکید بر اینکه موضوع ترافیک از جمله دغدغه‌های مهم شهروندان محسوب می‌شود تصریح کرد: به علت‌عدم مدیریت واحد، شهرداری برای بازگشایی برخی مسیرها و تسهیل در دسترسی مردم به نقاط مختلف شهر، با بروکراسی‌های اداری زیادی مواجه می‌شود.

شهردار رشت مشارکت همه دستگاه‌ها برای داشتن شهری توسعه‌یافته را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر یک مدیریت یکپارچه در شهر وجود نداشته باشد با وجود تمام تلاش‌ها و اقداماتی که شهرداری برای رفع مشکلات شهروندان، تسریع در اجرای طرح‌ها و ارائه خدمات مطلوب‌تر انجام می‌دهد باز هم نتیجه مورد انتظار حاصل نمی‌شود.

احمدی نگاه یکسان مجموعه شهرداری به نقاط مختلف شهر رشت و توزیع امکانات و خدمات بر اساس اعتبارات و منابع موجود را مورد تاکید قرار داد و گفت: در ۵۰ساله اخیر و به تناسب افزایش جمعیت در شهر رشت، امکانات لازم مطابق با نیازهای موجود فراهم نشد از طرفی محلات حاشیه‌نشین هم در شهر رشد کردند.

شهردار رشت با بیان اینکه وی همواره از محلات حاشیه‌نشین شهر بازدید می‌کند و در این بازدیدها مشکلات مردم و ساکنان آن مورد بررسی قرار می‌گیرد یادآور شد: البته تنها بازدیدها موجبات رضایتمندی مردم را فراهم نمی‌کند بلکه باید در کنار شهرداری سایر دستگاه‌ها هم جهت رفع مشکلات محلات حاشیه‌نشین با یکدیگر همکاری کنند.

احمدی با بیان اینکه پس از ریشه‌کنی ویروس کرونا مطمئنا دامنه و ابعاد آسیب‌های اجتماعی در شهرها وسیع‌تر خواهد شد افزود: مقابله با مواردی مانند سد معبر هم به ویژه در این شرایط خاص بسیار سخت است اما شهرداری سعی می‌کند رسالت خود را با در نظر گرفتن تمام موارد و جوانب امر به خوبی انجام دهد.

احمدی ضمن ابراز امیدواری از حل معضل فاضلاب شهر رشت با کمک و رایزنی‌های نمایندگان مردم گیلان در مجلس عنوان کرد: با وجود اینکه پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی در بخش وسیعی از شهر رشت اجرایی شده اما محلات حاشیه‌نشین همچنان با مشکل فاضلاب مواجه‌اند که این مشکل و رفع هرچه سریع‌تر آن به شرکت آبفا مرتبط است.

شهردار رشت در مورد رفع مشکل ترافیک در خروجی مسکن مهر هم مطالبی بیان داشت و تصریح کرد: شهرداری رشت قصد دارد با احداث یک خیابان موازی مشکل ترافیک خروجی مسکن مهر و محله جماران را برطرف سازد.

سرهنگ علی‌اکبر قاسمی فرمانده سپاه ناحیه رشت نیز در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات شهرداری رشت و توجه شهردار به محلات حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته و دارند که مردم ولی‌نعمت ما هستند و مسئولان باید برای خدمت به آن‌ها کوشش کنند.

فرمانده سپاه ناحیه رشت با تاکید بر اینکه قرارگاه جوادالائمه (ع) با در نظر گرفتن نمایندگان هر کدام از محلات حاشیه‌نشین، مشکلات آن‌ها را احصاء می‌کند عنوان کرد: شهرداری، سپاه و قرارگاه جوادالائمه (ع) با هم تعاملات خوبی دارند و امیدواریم بتوانیم در کنار هم مشکلات شهر رشت به حداقل برسانیم.

سرهنگ قاسمی خاطرنشان کرد: سپاه آمادگی دارد تا در کنار شهرداری رشت برای رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار شهر تلاش کند.

Share