مدیرعامل توزیع برق گیلان:

با اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر گیلان ۱۵۷۵ کیلووات صرفه‎جویی شد

با توجه به سرمای هوا در فصل زمستان مصرف سوخت در کشور روند افزایشی داشته که این موضوع محدودیت‌هایی را برای تولید برق در نیروگاه‌ها ایجاد می‌کند و نیاز به همراهی همه جانبه برای جلوگیری ازخاموشی‌های احتمالی ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با توجه به سرمای هوا در فصل زمستان مصرف سوخت در کشور روند افزایشی داشته که این موضوع محدودیت‌هایی را برای تولید برق در نیروگاه‌ها ایجاد می‌کند و نیاز به همراهی همه جانبه برای جلوگیری ازخاموشی‌های احتمالی ضروری است.

محمد اسماعیل هنرمند، مدیرعامل توزیع برق گیلان اعلام کرد: در راستای دستورالعمل‌های ارسالی از سوی شرکت توانیر مبنی بر لزوم برداشتن فشار از نیروگاههای تولید برق در فصل سرد، اینشرکت طرح تعدیل موقت روشنایی معابر را در استان اجرا کرد تا روشنایی برق و گرمای منازل هموطنان پایدار بماند.

وی اضافه کرد: طی این طرح ۱۰۵۰۰ دستگاه چراغ روشنایی معابر مورد تعدیل قرار گرفته و در مجموع ۱۵۷۵ کیلووات صرفه جویی صورت پذیرفته است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: در این طرح تنها چراغ معابر بلوارها و خیابان‌های اصلی بصورت یک درمیان مورد تعدیل بار قرار می‌گیرند و تحت هیچ عنوان کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی خاموش نمی‌شود.

هنرمند گفت: با اعمال راهکارهای ساده‌ای مانند نصب شیر ترموستاتیک بر روی رادیاتور، نصب سیستم‌های کنترل هوشمند در موتورخانه‌ها به ویژه در مجتمع‌های مسکونی بزرگ و ساختمان‌های اداری، تنظیم دمای محیط به روی ۱۸ تا ۲۱ درجه، استفاده از لباس‌های گرم مناسب زمستان، بستن درب اتاق‌های غیر لازم و گرم نکردن فضای آن‌ها، کاهش زمان استحمام و هدر رفت آب گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم در هنگام شب، حداقل استفاده از شومینه، استفاده حداقلی از بخاری برقی برای گرمایش، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و روشنایی اتاق پس از ترک، استفاده از شعله مناسب برای پخت و پز و با کاهش روشنایی فضاهای عمومی مانند پارکینگ و راه پله به سهولت می‌توان از این چالش‌های احتمالی عبور کرد.

Share