مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد

بارش ۲۵ سانتی برف در محور اسالم – خلخال|برفروبی ۱۰۹ کیلومتری محورهای کوهستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به بارش ۲۰ تا ۲۵ سانتی برف در محور اسالم – خلخال و پونل – خلخال، خاطرنشان کرد: در ارتفاعات روستایی آستارا نیز حدود ۱۰ سانت و در محور سیاهکل به دیلمان پنج سانت برف باریده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در مجموع ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار با ۵۴۵ نیروی راهدار و ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در طرح زمستانه راهداری فعال هستند، اظهار کرد: ۱۰ هزار تن شن و نمک برای عملیات برفروبی خریداری و دپو کردیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت راه های مواصلاتی استان گیلان به دنبال آغاز بارش برف و باران، افزود: در حال حاضر بارش شدید برف در محورهای اسالم – خلخال، پونل – خلخال، بلوردکان – خصیب دشت، رستم آباد – حشمت آباد و سیاهکل – دیلمان وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از انسداد محور پونل – خلخال به دلیل بارش برف و احتمال ریزش و وقوع بهمن خبر داد و عنوان کرد: بارش برف در محورهای ماسال – گیلوان و آستارا – اردبیل خفیف گزارش شده و در محور فومن – ماسوله نیز بارش برف آغاز شده است.

مرادی، با اشاره به بارش ۲۰ تا ۲۵ سانتی برف در محور اسالم – خلخال و پونل – خلخال، خاطرنشان کرد: در ارتفاعات روستایی آستارا نیز حدود ۱۰ سانت و در محور سیاهکل به دیلمان پنج سانت برف باریده است.

وی از برفروبی ۱۰۹ کیلومتری راهداران در محورهای کوهستانی استان طی امروز خبر داد و یادآور شد: در مجموع ۹۷ هزار و ۱۰۰ مترمکعب برفروبی توسط ۲۷ راهدار و ۱۸ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین انجام شده است.

Share