علی لطیفی مطرح کرد؛

افشاگری سرمربی چوکا از شرط‌بندی در لیگ یک؛ از ۵۰۰میلیون تومان تا ۲ میلیارد تومان متغیر است

سرمربی تیم چوکا تالش گفت: به من گفتند اگر خودت پیشنهاد ما را قبول نکنی به سراغ بازیکنت می‌رویم و اگر بازیکن شما قبول نکند به سراغ داور می‌رویم و او را می‌خریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل ازخبرآنلاین،  علی لطیفی در خصوص شائبه‌های موضوع شرطبندی در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال ایران اظهار داشت: شرطبندان افرادی هستند که سعی می‌کنند از خودشان ردی به جا نگذارند. آن‌ها نه خبرنگار هستند و نه از اهالی فوتبال، به صورت ناشناخته سر زمین می‌آیند و مثلا می‌گویند فلان قدر پول بدهید.

سرمربی تیم چوکا تالش در مورد اینکه آیا چنین پیشنهادی به خودش ارائه شده، گفت: به خود من به صورت غیر مستقیم پیشنهاد شد. آقایی آمد و گفت فردی هست که چنین پیشنهادی دارد. من از او خواستم که آن فرد را به من معرفی کند و خودش بیاید که او را ببینم اما فکر می‌کنم او متوجه شد قصد دیگری دارم، رفت و غیب شد و دیگر او را ندیدم.

او تصریح کرد: به من گفتند اگر خودت پیشنهاد ما را قبول نکنی به سراغ بازیکنت می‌رویم و اگر بازیکن شما قبول نکند به سراغ داور می رویم و او را می‌خریم. این افراد هم بیشتر به سراغ تیم‌هایی می‌روند که بضاعت مالی کمتر دارند و گرفتار مشکلات زیادی هستند.

لطیفی در خصوص مبالغ پیشنهادی این افراد عنوان کرد: جمله‌ای که به من گفتند این بود که از ۵۰۰میلیون تومان تا ۲میلیارد تومان متغیر است و بستگی به شرایط دارد. من شنیده‌ام که روی مواردی مانند تعداد گل، کرنر و حتی اوت دستی هم شرطبندی می کنند اما به من فقط در مورد تعداد گل پیشنهاد دادند. این موضوع را به علیرضا نیکبخت واحدی (مربی تیم چوکا) منتقل کردم. چون در این موارد آدم نمی داند چه کار باید انجام بدهد و به چه کسی باید بگوید. نیکبخت گفت این مسائل در مورد تیم‌های دیگر هم وجود دارد. با اینحال درست است که ما وضعیت مالی خوبی نداریم اما این دلیل نمی‌شود که شرافتمان را زیر سوال ببریم.

او اضافه کرد:‌ برای مبارزه با این اتفاق هم هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه نیروهای امنیتی ورود کنند. از دست فدراسیون و سازمان لیگ هم کاری بر نمی‌آید. اگر نیروهای امنیتی ورود پیدا کنند هم معضل شرطبندی از بین می‌رود هم معضل بازیکن پولی و هم خیلی از مسائل دیگر.

سرمربی تیم چوکا در مورد اینکه آیا این موضوع می تواند به مسائل داوری مسابقات مربوط باشد، گفت: بله می تواند مربوط باشد. به هرحال داور هم آدمیزاد است و ممکن است بعضی از آن‌ها لغزش کنند. ممکن است بین داوران هم فرد فاسد باشد. کما اینکه بین مربیان و حتی خبرنگاران هم هستند. از طرفی کارشناسان داوری هم به صورت ناخواسته ممکن است به مسائل شرطبندی کمک کنند.

لطیفی در مورد کارشناسان داوری تصریح کرد: متاسفانه کارشناسان داوری به خاطر حمایت از داور تصمیمات او را تایید می‌کنند. شعار آن‌ها هم این شده که داوران قشر مظلوم جامعه هستند و باید از ان ها حمایت شود. نه اینکه بگویم ارتباطی بین کارشناسان و داوران وجود دارد اما چون می خواهند هوای داور را داشته باشند تصمیمات را تایید می کنند. مثلا یک پنالتی محرز را که داور نگرفته می‌گویند پنالتی نبوده یا سعی می کنند تصمیم داور را درست نشان بدهند. به این ترتیب مدر این مشکل دخیل می‌شوند. در صورتیکه داوری که اشتباه می کند باید جریمه شود تا این اشتباهات کمتر شوند.

او در خصوص داوری بازی هفته گذشته چوکا مقابل مس کرمان اظهار داشت: داوری این بازی فاجعه بود. در سی سال فعالیتم در فوتبال چنین چیزی را ندیده بودم. داور علنا پوست ما را کند. سه پنالتی محرز را برای ما نگرفت. خود بازیکن حریف می گوید توپ به دستم خورده، همه می‌گویند پنالتی بوده اما داور سرش را پایین انداخت و رفت. انگار اتفاقی نیفتاده است. ضمن اینکه از اول تا آخر بازی بین بازیکنان تیم ما کار پخش می کرد. انگار مراسم عروسی بود! داوری این مسابقه به شدت ضعیف بود.

سرمربی چوکا در مورد بازی این هفته مقابل شهرداری آستارا گفت: در این بازی قطعا به دنبال سه امتیاز هستیم. از زمانیکه کارم را در چوکا شروع کردم تیم را به صورت کامل در اختیار نداشتم. چون بازیکنان بدنسازی نکرده‌اند مصدومان زیادی داشتیم. خوشبختانه برای این بازی چندین مصدوم ما آماده شدند اما بازهم در این هفته دو بازیکن اصلی تیم را در اختیار نداریم.

او افزود: دو بازی با رایکا و مس کرمان را به خاطر داوری باختیم، مقابل هوادار هم بازی پایاپایی را انجام دادیم. با توجه به شکل فوتبالی که ارائه می‌دهیم و در بازی‌ها موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کنیم، امیدوارم بدشانسی دست از سر ما بردارد و بازیکنانمان هم از موقعیت‌هایی که به دست می‌آورند به خوبی استفاده کنند تا برنده این بازی باشیم و هواداران خوشحال شوند.

Share