رئیس کمیته امداد تأکید کرد:

افزایش ۲۵ درصدی مستمری مددجویان پاسخگوی معیشت آنها نیست

رئیس کمیته امداد با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در لایحه بودجه سال آینده، گفت: این رقم پاسخگوی معیشت خانواده‌های تحت حمایت نیست و کمیسیون تلفیق مجلس قول افزایش این رقم را داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدمرتضی بختیاری در دیدار با آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه توانمندسازی گفت: یکی از مهمترین محورهای توانمندسازی، ایجاد اشتغال است که در همین راستا تا پایان امسال بیش از ۲۰۰ هزار شغل در کشور برای مددجویان راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال آینده ۶۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی برای کمیته امداد پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: در کنار ایجاد طرح‌های اشتغال، با احیای اشتغال خانگی، موج جدیدی از خوداشتغالی خانواده‌های تحت پوشش به ویژه زنان سرپرست خانوار را به وجود خواهیم آورد.

رئیس کمیته امداد با اشاره پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی مستمری مددجویان در سال آینده خاطرنشان کرد: این میزان افزایش، برای معیشت مددجویان کافی نیست و کمیسیون تلفیق مجلس وعده داده است از محل دیگر منابع، به خانواده‌های تحت حمایت کمک کند.

بختیاری همچنین تامین مسکن را از دیگر ابعاد توانمندسازی مددجویان دانست و گفت: با کمک بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دولت، ساخت ۳۱ هزار واحد مسکونی در کل کشور در دستور کار است که با اجرای این برنامه‌ها، انتظار می‌رود مشکل مسکن ایتام در سطح شهرهای کوچک و روستاها رفع شود.

Share