روز به یاد ماندنی در چوکا با حضور مدیرعامل شستا؛

افتتاح پکیج بویلر ۶۰ تنی، واحد تولیدی تخته چندلایه، خط تولید و فرآوری کود آلی هوموس در مجتمع چوکا

واحد تولید و فرآوری کود آلی هوموس(بهینه ساز خاک)، واحد تولیدی تخته چند لایه پس از ۱۶ سال، واحد پکیج بویلر و بانک خازنی در شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) افتتاح و رسماً مورد بهره برداری قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) از مجتمع چوکا بازدید نمود.

در این دیدار که مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت چوکا و نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، از بخش های مختلف واحد تولیدی صنایع چوب اسالم و چوکا بازدید بعمل آمد.

در بخشی از این بازدید، واحد تولید و فرآوری کود آلی هوموس(بهینه ساز خاک)، واحد تولیدی تخته چند لایه پس از ۱۶ سال، واحد پکیج بویلر و بانک خازنی در شرکت صنایع چوب و کاغد ایران (چوکا ) افتتاح و رسماً مورد بهره برداری قرار گرفتند.

افتتاح خط تولید و فرآوری کود آلی هوموس(بهساز خاک) در مجتمع چوکا

با راه اندازی این خط تولید،ضایعات (پوست چوب جنگلی) انباشت شده از ۴۵ سال گذشته تبدیل به کود آلی هوموس جهت مصارف کشاورزی در کشور خواهد شد.

افتتاح واحد تولیدی تخته چندلایه در مجتمع چوکا

این واحد در سال ۱۳۵۷ توسط شرکت کانادایی و برای تولید ۶۶۴۵ متر مکعب تخته چندلایه در سال، طراحی و اجرا شده بود که از سال ۱۳۸۴ متوقف و امروز پس از ۱۶ سال با همت تیم مدیریتی جدید کارخانه و تکیه بر توان و دانش پرسنل داخلی مجموعه، افتتاح و به مرحله تولید رسید.

همچنین چوب مورد نیاز برای تولید تخته چندلایه انواع صنوبر، راش، توسکا، چنار و گونه های مختلف جنگلی می باشد.

افتتاح بانک خازنی در مجتمع چوکا

با توجه به مصرف بالای برق کارخانه، وجود بانک خازنی باعث افزایش ضریب قدرت در مصرف انرژی الکتریکی شده و می تواند “توان راکتیو” شبکه را پایین آورده و نهایتاً باعث کاهش مصرف برق و هزینه های آن خواهد شد.

افتتاح پکیج بویلر ۶۰ تنی در مجتمع چوکا

از مزایای استفاده از پکیج بولیرها میتوان به مواردی همچون عدم هدررفت روزانه بخار، کاهش قابل توجه مصرف انرژی (گاز ، برق و آب)، کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات، کاهش آلودگی صوتی، امکان راه اندازی سریعتر کارخانه با هزینه کمتر و امکان استفاده از یکی از بویلرها برای گرمایش در فصول سرد سال اشاره داشت.

در حاشیه این مراسم، حسن محمدیاری در پایان طی مصاحبه ای با صدا و سیمای مرکز گیلان(شبکه باران)، ضمن تاکید بر ضرورت تقویت و حمایت از تولید و صنعت گفت: از حمایتهای مدیرعامل شستا و تلاش های مضاعف مدیریت شرکت چوکا که باعث رشد و بالندگی این مجموعه شده است کمال تشکر را دارم و انتظار می رود در ادامه نیز با حمایتهای ویژه شستا با رشد و شکوفایی مجموعه چوکا و اسالم بتوانیم شاهد توسعه پایدار در منطقه و مرتفع شدن مشکلات اشتغال جوانان را فراهم نماییم.

 

 

Share