استاندار در دیدار اعضای هسته گزینش گیلان عنوان کرد

اصل شایسته سالاری و زبده گزینی، با بررسی های منصفانه رعایت شود

استاندار گیلان بر ضرورت تبیین فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در تشکیل نهاد گزینش برای نسل جوان تأکید کرد و گفت: با بررسی های منصفانه ، اصل شایسته سالاری و زبده گزینی رعایت شود و صیانت از نیروهای انسانی و چگونگی ارتقاء آنان پس از جذب نیز مورد توجه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع صبح امروز (یکشنبه) در دیدار اعضای هسته گزینش استان که در آستانه پانزدهم دی ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهاد گزینش برگزار شد، فلسفه و ابعاد موضوع گزینش را بسیار گسترده، مهم و تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: اهمیت موضوع گزینش را می توان در ابعاد فرمان تاریخی هشت ماده ای حضرت امام خمینی (ره) متبلور دید.

وی افزود: صدور فرمان امام راحل درباره گزینش در وضعیتی که نظام جمهوری اسلامی در بحبوحه سختی‌های جنگ تحمیلی، توطئه های گسترده گروهک‌ها و دشمنان خارجی قرار داشت؛ به لحاظ صیانت از حقوق بشر و حقوق شهروندی و بالاتر از آنها استیفای حقوق افراد به لحاظ شرعی، اقدامی افتخارآمیز محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: اندیشمندان، رسانه‌ها و صدا و سیما در ایام مختلف برای تبیین اهداف، تأثیرگذاری و ترویج آن در جامعه به بازخوانی فلسفه این قبیل فرامین، پیام‌ها و اقدامات بپردازند تا نسل جوان که در معرض انواع توطئه ها و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی هستند، با حقایق و واقعیت‌های تاریخ انقلاب آشنا شوند.

وی با بیان اینکه گزینش گران اگر چه به صورت رسمی در مقام قضاوت نیستند اما حاصل کار آنان انتخاب گری و قضاوت است، گفت: آیات و روایات متعددی پیرامون دشواری کار قضاوت و سنگینی آن، متوجه گزینش گران نیز می‌شود و در این مسیر باید دقت شود تا حقی ضایع نگردد.

زارع بررسی بالغ بر ۷ هزار پرونده در ۹ ماه سال جاری فقط در مجموعه استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها را گوشه‌ای از تلاش های گزینش گران ارزیابی کرد و افزود: در این روند باید سوالاتی مرتبط با موضوع ماموریت و وظایف افراد در جایگاهی که برای آن مورد گزینش قرار می گیرند، تدوین و بررسی های منصفانه صورت گیرد تا اصل مهم شایسته سالاری و زبده گزینی مراعات شود.

استاندار گیلان فرآیند گزینش در مدیریت منابع انسانی به ویژه در جذب نیروها و ارتقاء بهره‌وری در نظام اداری برای تحقق اهداف را بسیار حائز اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: اصل تقوا، امانتداری، کارآیی، تعهد و تخصص باید همواره مورد توجه باشد.

وی صیانت از نیروهای انسانی سازمان ها و چگونگی ارتقاء آنان را از وظایف و اولویت های دیگر گزینش پس از جذب دانست و اظهار کرد: تحقق اهداف سازمانی و ارتقاء بهره وری در هر رده ای از قوای حاکمیتی در مجموعه نظام و دستگاه های اجرایی، نظامی و نهادهای عمومی غیردولتی یک وظیفه خطیر است.

در ابتدای این دیدار علاوه بر ارائه گزارش حسین خوشحال مدیر هسته گزینش استانداری از اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته، تعدادی از مدیران گزینش دستگاه ها به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

Share