جعفرزاده ایمن آبادی: عده‌ای این روزها در مجلس برخلاف قول و فعلشان با مردم عمل می‌کنند

اصلاحات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ فشار بر مردم را زیاد می‌کند

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصلاحات بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق فشار را بر روی مردم زیاد می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایلنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و انتقادات به این اصلاحات، گفت: دو اتفاق در کمیسیون تلفیق در حال رخ دادن است که بسیار تعجب انگیز است؛ نخست آن که تمامی نقدهای که به دولت از سوی نمایندگان در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ می‌شد خودشان با شدت و حدت بیشتری در حال انجام دادنش هستند که این اقدامات فشار بسیار زیادی را  به دوش مردم اضافه می‌کند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه افزود: نکته بعدی اینکه امسال در کمیسیون تلفیق سفره مردم در حال کوچکتر شدن است که شاهد این ادعا حذف ارز نیمایی و دولتی و افزایش مالیات‌ها و عوارض‌های کمرگی است که بار این فشار را مردم باید تحمل کنند.

وی با اشاره به سوابق الیاس نادران رییس کمیسیون تلفیق بودجه، او را فردی باتجربه دانست و افزود: از آقای نادران تقاضا دارم با دقت بیشتری به این موارد اصلاحی نگاه کنند. نمی شود شعار داد اما در عمل در تلفیق بودجه کار دیگری انجام داد. معتقدم بدترین اتفاقات در حال رخ دادن است و باید قبل از آن‌که خدایی ناکرده دیر شود، کاری کرد.

نماینده مردم رشت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد:عده‌ای این روزها در مجلس برخلاف قول و فعل شان با مردم عمل می کنند که این امر اصلاً خوشایند نیست.

وی درباره این که دولت ارز را در بودجه سال ۱۴۰۰ یازده هزار و پانصد تومان اعلام کرد اما در کمیسیون تلفیق تصمیم بر آن شد که قیمت ارز در بودجه سال آینده ۱۷ هزار و پانصد تومان شود. این افزایش زیاد قیمت ارز چه تاثیری بر قیمت کالاها می‌گذارد، اظهار داشت: هنگامی که قیمت ارز را بالا می‌برند و ارز نیمایی را هم حذف می‌کنند عملاً فشار بر روی مردم می‌آورند و این یکی از مصادیقی است که گفتم شعار می‌دهند اما جور دیگری رفتار می‌کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی عنوان کرد: شما نمی‌توانید به کسی فحش بدهید، رفتارش را نقد کنید اما خودتان بدتر از او عمل کنید. در حال حاضر اگر از مردم بپرسید می گویند کلیات را قبول کنید و اصلاحی انجام ندهید چون فشار بر روی ماست.

وی خاطر نشان: معتقدم چنین اصلاحاتی در لایحه بودجه پیرامون بحث‌های افراطی است که به خاطر فروش نفت به وجود آمد، در آن‌جا صحبت‌های غیر کارشناسی و افراطی صورت گرفت بعدها متوجه شدند چه گفتند!

این فعال سیاسی تاکید کرد: پیش بینی فروش نفت در بودجه سال ۱۴۰۰ درست بوده است و شما هنگامی که یک میلیون از آن برمی‌دارید باید جای خالی‌اش را از جیب مردم پر کنید که این یکی از بزرگترین نقص ها است.

وی یادآور شد: اصلا قابل توجیه نیست هنگامی دولت می‌گوید من فلان مقدار می‌توانم نفت بفروشم اما عده‌ای بگویند نباید بفروشی! مشخص است که مابه التفاوتش را مردم باید پرداخت کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی در پایان گفت: فکر می کنم مجلس یازدهم یک خاطره تلخ را در ذهن مردم به جای بگذارد.

Share