فرماندار رشت خبر داد؛

از وجود ۶ هزار تاکسی فرسوده در رشت تا اعطای تسهیلات کم بهره به رانندگان

فرماندار رشت با بیان اینکه ۶ هزار تاکسی فرسوده در شهر رشت فعالیت دارند، افزود: در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری، تسهیلات بدون سود به رانندگان تاکسی پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی فتح اللهی امروز در نشست بررسی مشکلات حمل و نقل شهری و برون شهری شهرستان رشت، اظهار کرد: حمل ونقل جاده‌ای و ارائه خدمات جابجایی مسافر درون شهری از ارکان توسعه‌ای هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه توجه به مقوله ترافیک، آلودگی و سیستم امنیتی در این حوزه از اهم مواردی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد گفت: نگاه ویژه به حمل و نقل جاده‌ای زمینه اشتغال و درآمد اقتصادی را نیز فراهم می‌کند.

وی اذعان کرد: قابل دسترسی شدن نقاط شهری و روستایی با توسعه حمل و نقل فراهم می‌شود.

فتح اللهی به افزایش چشم گیر خودرو و تجهیزات حمل و نقلی طی این سال‌ها اشاره و تصریح کرد: متاسفانه هزینه‌ها و استهلاک ماشین و قیمت خودرو با در آمد‌ها هم‌خوانی ندارد.

فرماندار رشت به فرسودگی خودروها اشاره و اضافه کرد: بسیاری ازتلفات جاده‌ای به دلیل فرسودگی خودروهاست.

وی با تاکید بر اینکه اگر برای فرسودگی خودروها برنامه‌ای نداشته باشیم سالانه بیش از پیش شاهد تصادفات و تلفات خواهیم بود افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های صندوق کارآفرینی کشور برای توسعه حمل و نقل جاده‌ای شهرستان رشت بهره گرفت.

فتح اللهی ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه‌ای تنظیم شده است تا از ظرفیت‌های موجود صندوق کارآفرینی امید نهایت بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه عمر ناوگان و خودرو در ارزیابی‌ها بسیار حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: طبق گزارش‌های دریافتی ۶ هزارتاکسی داخل شهری در رشت شناسایی شده‌اند که عمری بالای ۱۵سال و بیشتر دارند.

فرماندار رشت اظهار داشت: برنامه ریزی لازم‌برای خودروهای غیررسمی که در حال مسافر کشی در سطح شهر هستند نیز انجام شود.

فتح اللهی افزود: ساماندهی تاکسی‌های فرسوده و حمایت تسهیلاتی از صندوق کار آفرین با توجه به اولویت‌بندی فرسوده‌ترین خودروها و تاکسی‌ها انجام شود.

فرماندار رشت خاطرنشان ساخت: با بهره گیری از ظرفیت نماینده‌ها توسعه حمل و نقل جاده‌ای استان با برنامه ریزی مدون مهیا می‌شود.

Share