امام جمعه آستارا؛

از توافق با غربی‎ها، آبی برای ایران گرم نمی‎شود|فصل الخطاب امور مقام معظم رهبری است

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری از توافق با غربی‌ها هیچ آبی برای ایران گرم نمی‌شود، اضافه کرد: مهمتر از رفع تحریم ها، خنثی کردن آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا با رعایت بارعایت پروتکل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرمایش امیرالمومنین (ع) در باب شناختن تقوا گفت: یکی از نشانه‌های تقوا، ترس از خداوند متعال است و انسان خدا ترس پروردگارش را ناظر بر اعمال و رفتارش می‌داند.

وی، نشانه دیگر تقوا را عمل کردن به قرآن دانست و بیان کرد: قرآن برنامه جامع زندگی است نه برای تزیین سفره عقد و کتابخانه! عمل کردن انسان‌ها به قرآن جامعه را اصلاح و اسلامی می‌کند.

حافظ نیا دیگر نشانه انسانهای با تقوا از دیدگاه امیرالمومنین علیه السلام را قناعت دانست و اظهار کرد: انسان مومن به کم قانع بوده و حریص نیست، یکی از بزرگترین مشکلات امروزعدم قناعت خانواده‌ها است که برکت را از سفره‌ها دور می‌کند.

امام جمعه آستارا در خطبه دوم با اشاره به شرایط نامناسب بورس در کشور بیان کرد: متاسفانه در بازار بورس بسیاری از افراد به دلیل احساسی تصمیم گرفتن و همچنین‌ عدم اطلاع‌رسانی مناسب دچار زیان و ضرر‌های مالی بسیار شده‌اند.

حافظ نیا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید بسیاری در قدرتمند شدن کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند، تصریح کرد: اعتماد به دشمن انسان را در کوتاه‌ترین زمان زمین‌گیر می‌کند و خداوند بارها در قرآن کریم فرموده‌اند که با دشمنان من دوست نشوید.

وی با اشاره به فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب مبنی برعدم اعتماد به آمریکا جنایتکار گفت: روسای جمهور آمریکا چه ترامپ و دیگر اشخاص یک هدف دارند و آن براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و خودشان هم می‌دانند که اهداف کورشان هیچ‌گاه به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری از توافق با غربی‌ها هیچ آبی برای ایران گرم نمی‌شود، اضافه کرد: مهمتر از رفع تحریم ها، خنثی کردن آن است و روسای قوای سه‌گانه باید بیش از پیش در جهت خنثی کردن تحریم‌های استکبار جهانی تلاش کنند.

حافظ نیا با اشاره به اینکه امروز زمان تفرقه‌افکنی نبوده و انسجام ملی و وحدت ملت باید تقویت شود، بیان کرد: مسئولین کشور باید از طرح مسائل تفرقه‌انگیز در دورانی که مردم با مشکلات رفاهی، اقتصادی و معیشتی مواجه هستند، خودداری کنند.

حافظ نیا ولایت فقیه را همان ولایت رسول الله (ص) دانست و گفت: فصل الخطاب امور مقام معظم رهبری است و ایشان می‌فرمایند که از مسئولان به شرط پایبندی به اهداف ملت ایران حمایت می‌کنیم و در این صورت از حمایت ولی فقیه خارج خواهند شد.

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت در دوران مبارزه با بیماری کرونا عنوان کرد: مردم به خصوص اصناف، کسبه و بازاریان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند چون در صورت‌عدم رعایت این دستورالعمل‌ها وضعیت شهرستان آستارا قرمز شده و مغازه‌ها بار دیگر بسته خواهند شد.

Share