مدیر کل بنادر و دریانوردی در حاشیه رزمایش قطعی برق مجتمع بندری انزلی تاکید کرد؛

ارائه خدمات ۲۴ ساعته بندری حتی در صورت قطعی برق بندرانزلی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در حاشیه رزمایش قطعی برق مجتمع بندری انزلی با بیان اینکه حتی در صورت قطعی برق بندرانزلی ارائه خدمات ۲۴ ساعته بندری صورت خواهد گرفت، گفت: در فاز جدید بندرانزلی باید تمام دیزل ژنراتورها و سیستم برق های اضطراری بر اساس نیازهای واقعی ۱۰ سال آینده‌ در نظر گرفته شوند و مولد های برق پست های اسکله های قدیم نیز به روز رسانی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح چهارشنبه ۲۴ دی ماه دکتر حمیدرضا آبایی در حاشیه رزمایش قطعی برق مجتمع بندری انزلی اظهار داشت: به منظور ارزیابی و افزایش آمادگی همکاران بندر این رزمایش برگزار شد.

وی با بیان اینکه این رزمایش به یاد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، افزود: در این مانور اقدام به قطع برق بندرانزلی صورت گرفت که تمام عملیات بندر با استفاده از دیزل ژننراتورها و برق مولدهای اضطراری این بندر به خوبی و راحتی ادامه پیدا کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در سالیان گذشته جریان برق اضطراری به جرثقیل‌های اسکله‌های یک تا ۱۰ منتقل نگشته بود، خاطرنشان کرد: با انجام این رزمایش برای اولین بار در بندر انزلی تمام جرثقیل‌های اسکله‌های یک تا ۱۰ به برق اضطراری مجهز شدند.

آبایی ادامه داد: اکنون بندرانزلی در صورت قطعی برق می‌تواند با توان دیزل ژنراتورهای برق اضطراری نسبت به برق دار کردن جرثقیل‌ها اقدام کند و عملیات تخلیه و بارگیری را به صورت شبانه روزی انجام دهد تا خللی در تخلیه و بارگیری کشتی‌ها مخصوصاً کشتی‌های حامل گندم و کالاهای اساسی در بندر انزلی به وجود نیابد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به دیزل ژنراتورها و مولدهای برق اضطراری مجتمع بندری انزلی، تصریح کرد: این مولد‌های برق با نیازهای زمان‌های گذشته در نظر گرفته شده بودند که با شناسایی نقاط ضعف آن و بررسی راهکارها اقدام به بازسازی و به روزرسانی آن‌ها در برنامه‌های آتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان قرار گرفت.

وی بروزرسانی مولدهای برق مجتمع بندری انزلی را ضروری دانست و گفت: در فاز جدید بندرانزلی باید تمام دیزل ژنراتورها و سیستم برق‌های اضطراری بر اساس نیازهای واقعی ۱۰ سال آینده در نظر گرفته شوند و مولد‌های برق پست‌های اسکله‌های قدیم نیز به روزرسانی شوند.
آبایی با بیان اینکه در صورت تحقق این امر خدمات بندری به صورت ۲۴ساعته حتی در مواقع بحران قطع برق ارائه می‌شود، اذعان داشت: به علت تغییر رویکرد مجتمع بندری انزلی از آهن آلات به غلات یکی دیگر از اینگونه مسائل، موضوع بارندگی و رطوبت بوده که خدمات آنگونه که مد نظر ماست انجام نمی‌شود لذا باید اسکله‌های سرپوشیده را با استفاده از توان بخش خصوصی در اسرع وقت احداث و راه اندازی کنیم.

Share