مدیرکل مدیریت بحران گیلان خبر داد؛

اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به گیلان برای از بین بردن گیاه سنبل آبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تقبل پرداخت هزینه پاک‌سازی گیاه سنبل آبی در چاف و چمخاله گفت: با تصمیم هیئت دولت مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به گیلان در خصوص پاک‌سازی گیاه سنبل آبی در نظر گرفته‌ شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر مرادی عصر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از رودخانه چاف و چمخاله در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نفوذ سنبل آب در این رودخانه، اظهار کرد: گیاه مزاحم سنبل آبی ۴۰ هکتار از شهر چاف و چمخاله را پوشانده بود و برای مردم این منطقه مشکلاتی را ایجاد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با قدردانی از زحمات شهرداری، شورای شهر چاف و چمخاله، محیط زیست و فرمانداری لنگرود که با دستان خالی به مبارزه با سنبل آبی رفتند، تصریح کرد: مدیریت شهری چاف و چمخاله و همچنین ستاد مدیریت بحران شهرستان لنگرود برای پاکسازی نبل آبی منتظر اعتبارات نمانده و کار جمع‌آوری این گیاه مزاحم را آغاز کردند.

 وی یکی از دستاوردهای جمع‌آوری گیاه سنبل آبی در رودخانه چاف و چمخاله را بازگشت امید به مردم این منطقه دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط نمایندگی عالی دولت سنبل آبی به عنوان یک گیاه خطرناک در گیلان و کشور شناخته شده است.

مرادی با بیان اینکه با تصمیم هیئت دولت مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به گیلان برای از بین بردن گیاه سنبل آبی در نظر گرفته‌شده است، افزود: برای پاک‌سازی گیاه سنبل در رودخانه چاف و چمخاله که حدود دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این مبلغ پرداخت می‌شود.

 پاک‌سازی گیاه سنبل آبی باید مستمر باشد

فرماندار شهرستان لنگرود نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه بسیاری از بلایای طبیعی حادث‌شده در کشور چندوجهی است، اظهار کرد: سنبل آبی یکی از مخرب‌ترین گیاه آسیب‌رسان به محیط‌ زیست است و ذخایر آبی و کشاورزی منطقه را با مشکل مواجه می‌کرد.

رحیم حیدری با اذعان به اینکه گیاه سنبل آبی تنفس موجودات آبزی را با مشکل مواجه می‌کند، تصریح کرد: با بررسی و پیگیری‌های ستاد بحران شهرست

ان لنگرود و محیط‌ زیست از ۲۱ شهریورماه کار جمع‌آوری گیاهان سنبل آبی در رودخانه شهر چاف و چمخاله آغاز شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان لنگرود با تأکید بر لزوم استمرار پاک‌سازی رودخانه‌های چاف چمخاله از گیاه سنبل آبی بیان کرد: ریشه این گیاه سی سال می‌تواند به‌طور مداوم رشد کند.

 

Share