مجوز برق رسانی به روستاهای زندانه و راهدارخانه صادر شد

آمادگی منابع طبیعی گیلان برای واگذاری آبشار ویسادار به شهرداری پره سر

با پیگیری های ویژه فرماندار رضوانشهر مجوز برق رسانی به روستاهای زندانه و راهدارخانه توسط اداره کل منابع طبیعی استان گیلان صادر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسمی ظهر امروز در جلسه هماهنگی جهت رفع مشکلات موجود در حوزه منابع طبیعی رضوانشهر، خواستار رفع مشکلات و قطع درختان حادثه ساز در حاشیه راه های این شهرستان شد.

وی با اشاره به مشکلات برق رسانی به روستاهای ییلاقی، خواستار صدور مجوز برق رسانی برای راهدار خانه زندانه و حدود ۸۰۰ خانوار روستاهای کوهستانی زندانه، صالح و سنگده بخش پره سر شد.

قاسمی با اشاره به خدمات دولت به روستاها در زمینه های مختلف افزود: همه باید در راستای ارائه خدمات رسانی بهینه و مطلوب تر در جهت سطح رفاه مردم در روستا تلاش مضاعف داشته باشیم.

فرماندار رضوانشهر تصریح کرد: با وجود قرار گرفتن رضوانشهر و پره سر در جوار کوه، جنگل و دریا، وجود تعدادی از درختان حادثه ساز در حاشیه راه ها و کنار سیم های برق یک تهدید می باشد و با بررسی های کارشناسی نسبت به رفع این مشکلات باید اقدام شود.

قاسمی قطع درختان حوزه پروژه سد شفارود و انباشت آن در بستر رودخانه را یک تهدید جدی برای منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه با خطر طغیان رودخانه و سیلابی شدن آن، بیم آن میرود که درختان انباشت شده وارد دهنه پل ها و تأسیسات راه شود و خسارت سنگینی را به ابنیه مذکور وارد سازد.

وی در ادامه با اشاره به بارش برف در مناطق کوهستانی این شهرستان گفت: هم اکنون شاهد بارش برف در تمامی محور های کوهستانی و روستاهای بالا دست هستیم و وجود درختان حادثه ساز در حاشیه راه ها و شبکه های انتقال برق خطری جدی برای این امور می باشد.

مجری سد شفارود باید ۴۰ میلیارد تومان به منابع طبیعی پرداخت کند

همچنین مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان مطالبات طولانی مدت مردم روستاهای سنگده رضوانشهر افزود: برق رسانی برای راهدار خانه زندانه و حدود ۸۰۰ خانوار روستاهای کوهستانی زندانه، صالح و سنگده بخش پره سر این شهرستان در صورت رفع موانع بلامانع است.

میرحامد اختری اظهار داشت: مواردی که جنبه مطالبات عمومی داشته باشد، طبق قانون مکلف به انجام آن هستیم و هدف ما رفع مشکلات مردم است.

وی در خصوص قطع درختان حادثه ساز در حاشیه راه های اصلی و شبکه های انتقال برق در مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر خاطرنشان کرد: این موضوع بطور ویژه و خارج از نوبت در کمیته فنی بررسی و ظرف مدت یک هفته الی ۱۰ روز نسبت حل این مشکل اقدام خواهد شد.

اختری بیان کرد: در همین رابطه و در راستای پیشگری از هرگونه حادثه احتمالی، تعداد حدود ۲۵۰ اصله درخت باید قطع شود که اغلب آنها بر اثر حوادث برف سال گذشته و تند بادها حالت خمیدگی و شکستگی پیدا کرده اند و با اولین برف امکان سقوط و انسداد جاده ها وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات در حاشیه پروژه سد شفارود که در وسط مناطق جنگلی رضوانشهر در حال احداث می باشد گفت: در خصوص بند ب ماده ۱۲ خسارت وارده به عرصه های جنگلی باید پرداخت شود و در همین رابطه مجری پروژه سد شفارود در این شهرستان باید مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کند.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان در ادامه با اعلام خبرخوش برای مردم شهر پره سر گفت: چنانچه شهرداری پره سر، در کوتاه ترین زمان نسبت به تدوین و آماده سازی کتابچه طرح گردشگری آبشار ویسادار اقدام کند، ظرف مدت حدود ۳ ماه این منطقه زیبای گردشگری به شهرداری پره سر واگذار می شود.

وی همچنین در خصوص فرهنگ زراعت چوب و نگهداری عرصه های جنگلی گفت: زراعت چوب از مهمترین برنامه های منابع طبیعی کشور و استان محسوب می شود و همواره باید مورد توجه همگان باشد.

همچنین در ادامه این جلسه فرمانده سپاه رضوانشهر نیز خواستار جمع آوری چوب آلات و درختان افتاده در مناطق جنگلی این شهرستان شد.

سرهنگ پاسدار سیدجلیل قاسمی افزود: درختان شکسته و سقوط کرده در جنگل های رضوانشهر و پره سر که از سرمایه های ملی می باشد، از ماه ها و سال ها پیش در حال پوسیده شدن هستند و بصورت بلاتکلیف در جنگل رها شده اند.

وی بیان کرد: برای بهبود وضعیت تولید و شکوفایی اقتصاد نسبت به جمع آوری و تحویل آن به شرکت صنایع چوکا اقدام گردد.

شهردار پره سر هم در این نشست گفت: منطقه گردشگری آبشار ویسادار در پره سر یک فرصت است و نباید با بلاتکلیفی آن را به تهدید تبدیل کرد.

شهرام شهابی بیان کرد: گردشگران و مردم عزیز کشورمان از جای جای ایران بزرگ برای دیدن این مناطق زیبا و تماشای آبشار به منطقه ویسادار می روند و این در حالی است که راه دسترسی مناسب ندارد.

Share