مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خبر داد

آمادگی تمامی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی برای ثبت نام کد سجام

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خبر ساعت ۲۰ شبکه باران به تشریح خدمات دفاتر پیشخوان خدمات دولت در خصوص ثبت نام دارندگان سهام عدالت در سامانه سجام پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرزاد توکلی در خصوص خدمات دفاتر پیشخوان خدمات عمومی و دولت استان پیرامون ثبت‌نام دارندگان سهام عدالت در سامانه سجام که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب ‌کرده‌اند، اظهار کرد: تمامی دارندگان سهام عدالت چه در روش مستقیم و چه غیرمستقیم می‌بایست کد سجام خود را از سامانه جامع اطلاعات مشتریان دریافت کنند. چون ثبت‌نام در سامانه سجام یک خدمت الکترونیکی است.

وی افزود: تمامی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی امکان ثبت‌نام در سامانه سجام را داشته و این روند در دو مرحله پیش ثبت‌نام و احراز هویت انجام خواهد شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا متقاضیان می‌توانند در صورت دسترسی به اینترنت از منزل به صورت غیرحضوری برای پیش ثبت‌نام و احراز هویت اقدام نمایند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با تاکید بر اینکه در صورت ثبت‌نام حضوری، تمامی متقاضیان بالای ۱۸ سال باید در دفاتر پیشخوان خدمات دولت حضور داشته باشند، گفت: حضور افراد زیر ۱۸ سال در این دفاتر ضروری نبوده و فرآیند ثبت‌نام این نفرات توسط سرپرست خانوار(ولی افراد) با در دست داشتن مدارک شناسایی انجام خواهد شد.

توکلی با اشاره به هزینه‌های ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام، تصریح کرد: هنگام پیش ثبت‌نام مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ ریال از متقاضی اخذ و به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بورس واریز می‌شود. در صورت انجام مراحل پیش ثبت‌نام، ثبت‌نام به صورت حضوری و از طریق دفاتر پیشخوان خدمات عمومی و دولت مبلغ ۱۴۵.۴۰۰ ریال بابت مرحله پیش ثبت‌نام و مبلغ ۱۱۱.۰۰۰ ریال بابت احراز هویت از متقاضیان دریافت خواهد شد. همچنین کارمزد احراز هویت برای غیرشخص اصیل (ولی برای فرزند) ۱۲۷.۰۰۰ ریال می‌باشد.

وی با تاکید به اطلاع‌رسانی برای ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد، از دارندگان سهام عدالت درخواست نمود با توجه به شرایط موجود کشور در مواجه با بیماری کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی از روش‌های غیرحضوری که در سامانه سجام به آدرس Sejam.ir تشریح شده است، استفاده کنند در غیر این صورت متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین دفاتر پیشخوان خدمات دولت در شهرها و یا دفاتر ICT روستایی فرآیند مرتبط شامل پیش ثبت‌نام و احراز هویت را انجام داده تا در آینده با ازدحام مواجه نشوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به مشاهده هرگونه تخلف در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و روستایی از متقاضیان خواست تا موارد مذکور را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۵ و یا از طریق آدرس اینترنتی۱۹۵.ir ثبت و پیگیری کنند.

Share