در راستای حواشی اخیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای صورت گرفت؛

آغاز حذف قیمت مصرف‌کننده از لیبل فروش قفسه‌های فروشگاه‌ها و درج قیمت فروش

فخریان از حذف قیمت مصرف‌کننده درج شده بر روی لیبل قفسه‌های فروشگاه‌ها (قیمت‌ها خط زده شده پیش از اعمال تخفیف) خبر داده و اعلام کرد که برای برخی فروشگاه‌ها از امروز (دوشنبه) این دستور آغاز شده و برای باقی فروشگاه‌ها نیز طی چند روز آتی آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای نشستی رسانه‌ای به جهت شفاف‌سازی ابهامات اخیر در مورد گران‌فروشی و تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در محل اتاق اصناف ایران برگزار کرد.

امیرخسرو فخریان، رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای ضمن اعلام خبر حذف قیمت مصرف‌کننده از لیبل قفسه‌های فروشگاه‌ها از امروز برای برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اجرای آن طی روزهای آینده، تاکید کرد: قیمت پیش درج شده بر روی کالا که همان قیمت مصرف‌کننده بوده و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت آن خط خورده بوده؛ حذف خواهد شد اما هردو قیمت (پیش و پس از تخفیف فروشگاه) در فاکتور مشتری درج خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با گزارش اخیر سازمان تعزیرات مبنی بر فروش یک کیسه برنج ۱۰ کیلویی تنظیم بازار به قیمت ۱۸۵ هزار تومان در حالیکه تولید این محصول متعلق به بهمن ماه سال ۱۳۹۷ بوده و با قیمت تنظیم بازار ۸۰۰۰ تومان عرضه شده است؛ طی این دوسال این کالا کجا بوده و چرا عرضه نشده است؟ تصریح کرد: فروشگاه‌های ما اجازه اینکه بخواهند محصولی را در انبارها ذخیره کرده تا در زمانی خاص، عرضه کنند، ندارند؛ چراکه فروشگاه از خواب کالا سودی نخواهد برد؛ متحمل ضرر هم می‌شود. ضمن اینکه فروشگاهی که این مورد در آن دیده شده کمتر از یکسال است که افتتاح شده و طبق بررسی‌ها مشخص شد که این کالا در انبار توزیع دولتی و جزو ذخایر دولت بوده و اکنون به فروشگاه عرضه شده است.

فخریان در دیگر سوال این خبرگزاری مبنی بر مشاهده یک نوع محصول با سه قیمت متفاوت (۱۵.۲۰ و ۲۴ هزار تومانی) در قفسه یک فروشگاه زنجیره‌ای و فروش همگی آن‌ها با قیمت ۲۴ هزار تومان؛ گفت: در سال جاری به طور میانگین ۳.۵ بار افزایش قیمت در کالاهای مختلف داشته‌ایم. ضمن اینکه بارکد خوان‌های صندوق فروشگاه قابلیت تفکیک کالای جدیدتر را نه‌تنها در کشور ما بلکه در همه کشورها ندارد؛ لذا علاوه براینکه خواسته شده چیدمان کالاها براساس قدیم به جدید باشد؛ از فروشگاه‌ها خواسته شده تا به مدت یکماه از افزایش قیمت کالاها، آن‌ها را با همان قیمت گذشته بفروشند تا کالای تولید پیشتر فروش روند. البته این را باید در نظر گرفت که برخی مشتریان نیز اجناس را از میانه قفس با انتهای قفسه که کالای جدیدتر چیده شده انتخاب می‌کنند؛ اما این اطمینان را به مشتریان می‌دهیم که از فروشگاه خواسته شده تا یکماه پس از افزایش نرخ کالا، با همان قیمت سابق عرضه کنند.

Share