همزمان با وزش باد گرم؛

آتش سوزی ۳۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع گیلان | مشارکت عوامل امدادی برای مهار آتش

در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۳۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان گیلان بر اثر وزش شدید باد گرم، افزایش دما و کاهش رطوبت محیط، آتش گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  در پی وزش باد شدید گرم در استان گیلان آتش سوزی اکثر مناطق گیلان را فراگرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استنانداری گیلان به خبرنگار دیارمیرزا گفت: حجم آتش سوزی اکثر مناطق گیلان را فراگرفته است.

امیر مرادی افزود: با توجه به هشدارهای قبلی بیش از ۳۵ هکتار از اراضی جنگل کاری گیلان به صورت سطحی در آتش سوخت.

وی افزود: مهار آتش سوزی توسط ۱۰ تیم یکصد نفره در مناطق جنگلی آتش سوزی را مهار می کنند.

مرادی از مردم خواست با تیمهای بسیج، جنگلبانی، هلال احمر و دیگر نهادها و دستگاه‌ها همکاری نمایند.

مشارکت عوامل امدادی جمعیت هلال احمر در مهار آتش سوزی های گیلان

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به وقوع چندین فقره آتش سوزی از روز گذشته تاکنون در بسیاری از مناطق مختلف استان گیلان بر اثر وزش باد گرم، گفت: جمعیت هلال احمر گیلان نیز در کنار سایر دستگاه‌های خدماتی و امدادگری در حال آماده باش است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان به وقوع آتش سوزی در جنگل‌های منطقه رز گردن اشکورات شهرستان رودسر اشاره کرد و افزود: نیروهای جنگلبانی، منابع طبیعی، بسیج با پشتیبانی نیروهای امدادی هلال احمر در حال اطفا حریق هستند.

غلامی با اشاره به اینکه این آتش سوزی از شامگاه گذشته آغاز شده و با توجه به وزش باد همچنان ادامه دارد، گفت: سه تیم امدادی جمعیت هلال احمر از رودسر و املش شامل ۱۵ نفر از امدادگران و کارکنان جمعیت با سه دستگاه خودرو جهت پشتیبانی از فعالیت سازمان‌ها و ادارات جهت اطفای حریق در محل حضور دارند.

وی همچنین به آتش سوزی در چهار منطقه کوهستانی اشکراب، گلستان سرا، کاشکی، جانشرود از بخش مرکزی شهرستان سیاهکل نیز اشاره و افزود: ۱۰ نفر از امدادگران با دو دستگاه خودرو نیز در برای کمک به سایر ارگان‌ها در منطقه حضور یافته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه با اشاره به آتش سوزی شب گذشته در باغات زیتون، مراتع و ارتفاعات لوشان، اظهار کرد: این آتش سوزی با چهار دستگاه خودروی آتش نشانی شهرداری منجیل، پادگان نیروی دریای منجیل، شهرداری لوشان، و شرکت سیمان خزر لوشان با پشتیبانی شش نفر از عوامل امدادی پایگاه امداد و نجات شهید ملکی جمال آباد رودبار انجام شد.

سیاوش غلامی به مهار آتش سوزی در روستای سیاه مرزگوابر املش اشاره و با اینکه این آتش سوزی از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شد، گفت: آتش سوزی در روستای تابستان نشین منطقه جنگلی املش نیز با حضور یک تیم ۱۵ نفره امدادی با دو دستگاه خودرو و با همکاری منابع طبیعی و گروه‌های مردمی در حال اطفاء است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین با اشاره به وقوع آتش سوزی در جنگل‌های مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در شهرستان آستارا، اظهار کرد: یک تیم شش نفره امدادی نیز در منطقه مرزی حضور یافته و خوشبختانه هنوز در مناطق آستارا آتش سوزی گزارش نشده است.

عملیات امدادرسانی اورژانس در حادثه حریق جنگلهای سیاهکل

بامداد امروز به دنبال اطلاع اورژانس از حادثه حریق گسترده در جنگل های سیاهکل تیم عملیات ویژه اورژانس به محل اعزام شد.

مقارن ساعت ۱ بامداد امروز، ۲۶ دی ماه_ به دنبال بادگرم شدید، حادثه حریق گسترده جنگل های سیاهکل به اطلاع اورژانس ۱۱۵ رسید.

بلافاصلهEOC مرکز اورژانس فعال شد و تیم‌های فوریتهای پزشکی از منطقه لنگرود، لاهیجان، اطاقور و سیاهکل توسط واحد ارتباطات مرکز اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و اتوبوس آمبولانس اورژانس نیز به حالت آماده باش در آمد.

به علت نزدیک بودن منطقه آتش سوزی به روستای گلستان سرا و احتمال سرایت حریق بیمارستان های سیاهکل، لاهیجان و ولایت رشت توسط MCMC اورژانس به حالت اماده باش در آمدند.

خوشبختانه این حادثه توسط عوامل آتش نشانی تحت کنترل بوده و بدون خسارت جانی پس از ۵ ساعت پایان یافت.

گفتنی است، آتش سوزی وسیعی با حجم زیاد در جنگل‌های کوهستانی مناطق اشکورات رودسر و اشکراب سیاهک و آتش سوزی با وسعت کم در عرصه‌های طبیعی روستای کچای رشت، روستای تابستان‌نشین املش، اطاقور لنگرود، شکردشت و آق اولر تالش و چناررودخان شفت صورت گرفته است.

Share