آخرین وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌های بهارستان و آقچای از زبان فرماندار آستارا؛

آتش از شدت اولیه خود فروکش کرده است | نیروها در آماده‌باش کامل قرار دارند

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به اینکه با کاهش سرعت وزش باد شرایط منطقه تقریبا عادی است، تصریح کرد: آتش از شدت اولیه خود بسیار کار فروکش کرده است ولی نیروها در منطقه در آماده‌باش کامل قرار دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در بازدید از آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل‌های بهارستان و آقچای در مرز این شهرستان اظهار کرد: از ساعات ابتدایی شب روز گذشته شاهد آغاز حریق در اراضی جنگلی کشور جمهوری آذربایجان که در همجواری روستای بهارستان در دست منطقه حیران شهرستان مرزی بندر آستارا بودیم.

وی با بیان اینکه وزش باد محلی گرمیج در منطقه سبب شد تا وسعت آتش سوزی بسیار وسیع باشد، ادامه داد: به دلیل نزدیکی محل حادثه به خاک جمهوری اسلامی ایران و جنگل‌های هیرکانی منطقه آستارا، تمهیدات لازم اندیشیده و نیروهای کارآمد و تجهیزات لازم در منطقه مستقر شد است.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به این که از همان لحظات آغاز حریق توزیع کار آغاز انجام شد، افزود: هم اکنون حریق و سرعت وزش باد نسبت به روز گذشته بسیار کاهش یافته است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه با کاهش سرعت وزش باد شرایط منطقه تقریبا عادی است، تصریح کرد: آتش از شدت اولیه خود بسیار فروکش کرده است ولی نیروها در منطقه در آماده‌باش کامل قرار دارند.

Share