عاقل منش در گفتگو با دیارمیرزا؛

آبروی شورای پنجم با عملکرد شهردار رشت گره خورده | عملکرد احمدی تاکنون مثبت است

عاقل منش اظهار داشت: پس از اتفاقاتی که با فراز و نشیبهای بسیار در رشت رخ داده، به این مرحله رسیده‌ایم به نوعی آبروی شورای پنجم با عملکرد شهردار رشت گره خورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسن عاقل منش عضو شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا با قدردانی از این پایگاه خبری در انعکاس مشکلات مدیریت شهری رشت در پاسخ به سوالی درباره عملکرد محمد احمدی شهردار رشت گفت: از آنجایی که شهردار رشت مدتی فرماندار این شهرستان بوده و فرزند همین شهر است، نسبت به مسائل و مشکلات شهری آشنایی دارد و به دلیل همین ویژگی‌ها اگر در ادامه راه از همراهی اعضای محترم شورای شهر رشت همچنان برخوردار باشد، می‌تواند اقدامات قابل قبول را برای توسعه و پیشرفت شهر انجام دهد.
این عضو شورا تصریح کرد: به یقین اگر شهردار رشت بتواند همکاری و همراهی کارکنان شهرداری و اعضای شورا را با خود داشته باشد، رشت می‌تواند اقدامات اصلاحی بسیاری را به خود ببیند.

عاقل منش یادآور شد: من اعتقاد دارم تاکنون عملکرد شهردار رشت در پرداخت حقوق کارکنان و اجرای برنامه‌های جاری شهری از جمله مرمت و ترمیم آسفالت معابر، اجرای پروژه هدایت آبهای سطحی و سرعت بخشیدن به برخی از پروژه‌های نیمه کاره از جمله بلوار هشت دی و آرامگاه دکتر حشمت و… را می‌توان مثبت ارزیابی کرد اما هنوز ما مسائل عمده ای در شهر داریم که برای آن‌ها نیازمند برنامه ریزی هستیم یکی از آن‌ها تجهیز ناوگان آتش نشانی به امکانات به روز و همچنین نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و دیگری تجهیز ماشین آلات سازمان عمران و شهرداریهای مناطق پنجگانه برای مقابله با روزهای برفی است که همه اینها از مطالبات مردمی هستند و من امیدوارم در بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ بتوانیم ردیف اعتبار مناسب برای این موارد در نظر بگیریم و همچنین در رایزنی با مسوولان کشوری زمینه‌های تحقق آن را برای رشت فراهم کنیم.

وی ادامه داد: باید مدیریت شهری رشت اعم از شهردار، همکاران شهرداری و سازمانهای مرتبط و همچنین اعضای محترم شورا برای تحقق یک برنامه با هم هماهنگ، مرتبط و هم جهت حرکت کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

عضو دوره پنجم شورا در پاسخ به این سوال که احمدی چقدر می تواند در تحقق شعارهایی که شورای پنجم میداد موثر باشد، افزود: هنوز دو ماه بیشتر از حضور سیدمحمد احمدی در پست شهرداری رشت نمی‌گذرد و این مدت کوتاه برای ارزیابی عملکرد او و همراهی‌اش با شورا مدت زمانی نیست که بتوان نظر قاطع داد. باید به او فرصت بدهیم تا طرح‌ها و برنامه‌های شورای شهر و پروژه‌های مصوب را به اجرا در آورد و اعضای شورا هم باید به او در این جهت کمک کنند.

عاقل منش تصریح کرد: به نظر می‌رسد از ظرفیت و توانمندی همه اعضای شورا، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های اجرایی، سمن ها، بخش خصوصی و دولت و دولتمردان برای پیشرفت اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری استفاده کنیم.

وی افزود: این کار نیاز به یک عزم جدی و هماهنگ مدیریت شهری دارد و باید این مسیر را با هم طی کنیم تا به نتیجه برسیم. کوبیدن بر طبل افتراق چیزی را عاید کسی نمی‌کند. به شهردار هم باید فرصت بدهیم تا با همراهی اعضای شورا، در جهت اجرای برنامه‌های شهری گام بردارد و در این راه همه ما نیز باید تلاش کنیم. اکنون که فصل ارائه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری است ردیف اعتبارات مشخص برای نیازهای اساسی شهر باید لحاظ شود و به مطالبات جدی مردم بیش از هر چیز توجه شود.

عاقل منش با بیان اینکه توسعه شهر برنامه می‌خواهد، گفت: ما باید برای حرکت در مسیر توسعه پیش از هر چیز متکی به یک برنامه مشخص باشیم. من از خودم به عنوان عضو شورا می‌پرسم که برنامه شورا برای توسعه شهر چیست؟ آیا از همه توان و ظرفیت شهر برای پیشرفت رشت عزیزمان استفاده کرده ایم؟

وی ادامه داد: امیدوارم سال ۱۴۰۰ سال برنامه، توسعه، پیشرفت و عمران شهر رشت باشد و ما از اکنون همه نیروها و امکانات را در جهت تحقق این هدف به کار گیریم. من امیدوارم که شهردار رشت در جهت توسعه شهر گام بردارد و می‌بینم که به همین دلیل برای ایجاد هماهنگی‌های لازم هر هفته به پایتخت می‌رود و با مسوولان و مدیران کشوری درباره مسائل مهم شهری رشت بحث و تبادل نظر می‌کند. این اقدام پسندیده و خوب است و ان شاءالله تا حصول نتیجه ادامه یابد.

عاقل منش اظهار داشت: پس از اتفاقاتی که با فراز و نشیبهای بسیار در رشت رخ داده و به این مرحله رسیده‌ایم به نوعی آبروی شورای پنجم با عملکرد شهردار رشت گره خورده است و جای امیدواری خواهد بود اگر شهردار رشت بتواند با مجموعه اقداماتی که انجام می‌دهد، سر و سامانی مشخص به پروژه‌های اجرایی ببخشد و دستکم چندین طرح و پروژه مهم شهری را در فرصت زمان باقیمانده از عمر شورای پنجم شروع کرده و یا به سرانجام برساند.

Share