اینفوگرافیک: خوراکی سالم برای تقویت احساس شادی

آن چه می خورید تاثیر چشمگیری بر سلامت روانی و جسمانی شما دارد. مصرف مقدار زیادی از غذاهای فرآوری شده و فست فودها، مواد مغذی خاصی را در اختیار بدن قرار نمی دهد که به نوبه خود می تواند سلامت روانی و جسمانی انسان را تضعیف کند.

با فرا رسیدن فصل زمستان و تداوم بحران بیماری کووید-۱۹ در نقاط مختلف جهان، دُزهای کم شادی نیز می تواند برای بهبود خلق و خوی ما مفید باشد. در شرایطی که یک بستنی یا یک برش اضافه از کیک ممکن است در کوتاه مدت احساس خوبی را در شما شکل دهند، اما خوراکی های شیرین و سرشار از کالری اثر خود را خیلی زود از دست داده و این می تواند به هوس های غذایی بیشتر برای این قبیل خوراکی ها منجر شود.

 به نقل از “ایت دیس”، اما خوراکی های نیز وجود دارند که بدون ایجاد اثر منفی بر اندازه دور کمر و سلامت کلی انسان به احساس شادی بیشتر (به طور معمول با افزایش تولید سروتونین و بهبود خلق و خو یا جلوگیری از افسردگی و اضطراب) کمک می کنند و از پشتیبانی علمی نیز در این زمینه برخوردار هستند. در حقیقت، افزون بر تقویت خلق و خو، این خوراکی های سالم سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن نیز هستند.

آن چه می خورید تاثیر چشمگیری بر سلامت روانی و جسمانی شما دارد. مصرف مقدار زیادی از غذاهای فرآوری شده و فست فودها، مواد مغذی خاصی را در اختیار بدن قرار نمی دهد که به نوبه خود می تواند سلامت روانی و جسمانی انسان را تضعیف کند.

در عوض، خوراکی های سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه مفید برای احساس خوب مانند فنیل‌آلانین و تیروزین را می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در ادامه فهرستی از خوراکی هایی که می توانند به بهبود خلق و خوی شما کمک کنند، فهرست شده اند.

طرح: نغمه محمدخواه

Share