در جلسه ستاد مقابله با کرونا آستارا مطرح شد:

۳۵ درصد از بیماران بستری در بیمارستان شهید بهشتی آستارا غیربومی هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: شرایط قرمز آستارا نتیجه‌ عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در یک ماه گذشته است و احتمالا همچنان وضعیت قرمز را در شهرستان مرزی بندر آستارا خواهیم داشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چهل و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

غربالگری ۴۲ درصد مردم گیلان در طرح شهید سلیمانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این جلسه با اشاره به وصعیت اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی در استان گفت: تا امروز ۴۲ درصد جمعیت گیلان مورد غربالگری قرار گرفته‌اند و این آمار در دنیا به دلیل سرعت عمل و گستردگی پایش بی‌نظیر است.

حیدرزاده گفت: طرح غربالگری شهید سلیمانی باعث می‌شود که بیماران در مراحل ابتدایی بیماری کرونا مورد شناسایی قرار گرفته و طبیعتا امار بستری‌ها کاهش پیدا کند.

وضعیت قرمز در آستارا ادامه دارد

وی بیان کرد: شرایط قرمز آستارا نتیجه‌ عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در یک ماه گذشته است و احتمالا همچنان وضعیت قرمز را در شهرستان مرزی بندر آستارا خواهیم داشت.

حیدرزاده اظهار کرد: طبق تقسیم رنگ‌بندی وضعیت کرونایی شهرها، هر شهری که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روزانه ۱۰ مورد بستری داشته باشد قرمز، ۶ الی ۱۰ مورد نارنجی، ۴ الی ۶ زرد و زیر ۴ شرایط بهتری را مشخص می‌کند.

آمار استفاده مردم از ماسک در گیلان به خصوص شهرستان آستارا خوب نیست

وی گفت: آمار استفاده مردم از ماسک در گیلان به خصوص شهرستان آستارا خوب نیست و اصناف نباید به افراد بدون ماسک ارائه خدمات دهند و رفت‌وآمدها نیز باید کاهش پیدا کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی علل ریشه‌ای وضعیت قرمز آستارا، گفت: با شناسایی علت‌ها و ریشه‌یابی و اعمال موارد لازم وضعیت آستارا را به سمت شرایط بهتر سوق خواهیم داد.

۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز بیمارستان ۲۰ تختخوابی لوندویل اختصاص داده شد

وی بیان کرد: ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز بیمارستان ۲۰ تختخوابی لوندویل و ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت درمانگاه روستای عباس آباد آستارا از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اختصاص داده شده‌ است.

حیدرزاده ادامه داد: ۳ طرح پزشک خانواده، شهر سالم؛ شهر پایدار و هر خانه یک سفیر سلامت در استان گیلان از سوی دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است و امیدواریم مشکلات حوزه بهداشت و درمان مردم استان را به حداقل ممکن برسانیم.

۳۵ درصد از بیماران بستری در بیمارستان آستارا غیربومی هستند

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به اعمال تمامی دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های وضعیت قرمز در این شهرستان، گفت: ۱۲ روز از وضعیت قرمز آستارا می‌گذرد و قطعا برای خروج از شرایط قرمز، همکاری و رعایت تمام مردم و مسئولان مورد نیاز است و در این مساله تمام جدیت را اعمال می‌کنیم.

عباس صابر بیان کرد: ۳۵ درصد از بیماران بستری در بیمارستان شهید بهشتی آستارا غیربومی هستند و در کنار ارائه خدمات به این عزیزان، در پایش وضعیت قرمز کرونا این مورد نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: استمرار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از تمام مردم خواستاریم و قطعا می‌توان با همکاری مردم از شرایط قرمز کرونا خارج شد و مردم آستارا شب یلدای امسال را باید بصورت مجاری جشن بگیرند تا بتوان شرایط بیماری را از این وضعیت بهتر کرد.

نماینده عالی دولت در آستارا تصریح کرد: اگر مشاغلی که در گروه یک قرار دارند به دستورالعمل‌ها بی‌توجه باشند، قطعا پلمپ می‌شوند.

۲۵۰ مورد مشکوک به کرونا در بین شهروندان مشخص شده‌ است

به گزارش دیارمیرزا، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در این جلسه گفت: از آغاز اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی تا امروز ۵۰ هزار نفر در قالب ۱۴ هزار و ۵۷۱ خانوار از جمعیت آستارا مورد غربالگری قرار گرفته‌اند که ۲۵۰ مورد مشکوک به کرونا در بین شهروندان مشخص شده‌ است.

دکتر فرید بصیری مقدم ادامه داد: در مرکز آزمایشگاهی شهید محمد زاده روزانه ۵۰ تست pcr کرونا انجام می‌گیرد.

وی گفت: در ۱۵ روز گذشته ۱۶۰۲ بازدید از اصناف و اماکن عمومی شهرستان توسط کارشناسان بهداشت محیط در آستارا انجام گرفته و ۷۰ مورد پلمب اصناف متخلف انجام شده‌است.

بصیری مقدم اضافه کرد: با اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی سیر نزولی کرونا در آستارا مشاهده می‌شود و قطعا با رعایت و همکاری مردم می‌توان از روزهای سخت کرونایی عبور کرد و شرایط را از قرمز به سوی وضعیت‌های مناسب سوق داد.

۵۲ درصد شهرستان مورد غربالگری و بیماریابی قرار گرفته است

سرهنگ فردین عباس زاده جانشین فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این جلسه با اشاره به اجرای روزانه طرح غربالگری شهید سلیمانی در این شهرستان گفت: بسیجیان غیور ما در کنار مدافعان سلامت جهت مبارزه با این بیماری تمام تلاش خود را انجام می‌دهند و فرماندهی عملیات قرارگاه حاج قاسم سلیمانی آستارا ۱۱۰ تیم را در سطح شهرستان برای اجرای طرح غربالگری مدیریت می‌کنند و تا امروز ۵۲ درصد شهرستان مورد غربالگری و بیماریابی قرار گرفته است.

۶۰ واحد صنفی متخلف پلمب شده‌اند

محسن آهنی رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت آستارا در این جلسه گفت: از ابتدای ماه ۶۰ واحد صنفی متخلف به دلیل‌عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند و ۱۰۰ هزار ماسک نیز از طریق واحد‌های تولیدی شهرستان در اختیار مراکز ارائه جهت خدمات به مردم گذاشته شده است.

Share