از سرقت دوربین مداربسته تا کیف طلا برای هزینه عمل قلب مادر

۲ زورگیری خشن در ۶۰ ثانیه؛ گفتگو با متهم

مردان مسلح که در دو پرونده جداگانه یک مرد جوان و یک خانم دکتر و خواهرزاده‌اش را قربانی زورگیری خشن کرده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از «ایران»، اواخر هفته گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن سرنشینان یک پژو پرشیا دو زن جوان را در کوچه‌ای خلوت مورد ضرب و شتم قرار داده و با قمه و شمشیر از آنها سرقت می‌کردند. یکی از شاکی‌ها خانم دکتر داروسازی بود که همراه دختر خواهرش در داروخانه کار می‌کردند و پس از این زورگیری خشن در تماس با پلیس شکایت خود را مطرح کرد و به دستور بازپرس ایرد موسی از شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت تحقیقات برای دستگیری متهمان آغاز شد و عاملان این زورگیری کمتر از ۴۸ ساعت بعد دستگیر شدند.

۳۶ ثانیه هراس و وحشت

دختر جوان که هنوز حادثه‌ای را که شامگاه پنجشنبه گذشته برایش رخ داده بود فراموش نکرده به خبرنگار «ایران» گفت: ساعت ۱۱ شب بود، بعد از تعطیلی داروخانه، سوار بر خودروی اینترنتی راهی خانه شدیم. از خودرو پیاده شده و من زنگ خانه را به صدا درآوردم. می‌خواستیم برویم داخل که یک نفر به من حمله کرد و کیفم را کشید. با خاله‌ام رفتیم به سمتشان که کیفم را پس بگیریم که یک نفر دیگر، همانی که لباس سفید به تن داشت با قمه به من حمله کرد. خاله‌ام مرا کشید کنار که به من ضربه نخورد، کیف و وسایلم زمین ریخت. دو نفر به سمت خاله‌ام رفتند و می‌خواستند کیفشان را بگیرند با پشت قمه مدام ضربه به سرش می‌زدند.

او ادامه داد:همان شخصی که کاپشن سفید داشت ماسکش افتاد و به سمت من آمد. گفت وسیله هایت را می‌خواهم، گوشی‌ام را گرفت و از من رمز گوشی را خواست. تمام این ماجرا ۳۶ ثانیه طول کشید و همزمان ما فریاد می‌زدیم و کمک می‌خواستیم و آنها هم گوشی، پول نقد، کلیدهای داروخانه را برداشته و سوار بر خودروشان متواری شدند.

سرقت ۱۰ جعبه سیگار

پس از گزارش سرقت از خانم دکتر و خواهرزاده اش، مأموران کلانتری ۱۰۸ نواب و پلیس پیشگیری وارد عمل شده و تحقیقات برای دستگیری متهمان آغاز شد. در حالی که بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت، شامگاه جمعه ۲۸ آذر، مرد سیگار فروشی در کنار خیابان بساط کرده بود که ناگهان چند پسر قمه به‌دست به سراغش رفتند.

پیرمرد سیگار فروش در مورد سرقتی که از او شده گفت: من سیگار فروشم و سر بساطم ایستاده بودم. یکی از آنها قمه را سامورایی وار به پشت سرش بسته بود، به من نزدیک شد و قمه را از پشتش کشید و روی گردن من قرار داد. ساعت حدود ۲ بامداد جمعه بود که سرقت کردند و ۱۰ جعبه سیگار و ۲ میلیون تومان از من سرقت کردند. ناگهان خودروی گشت مأموران کلانتری ۱۰۸ نواب را دیدم و موضوع را به آنها گزارش کردم.

پیرمرد سیگار فروش هرگز تصور نمی‌کرد مردانی که سیگارهایش را سرقت کرده‌اند، همان زورگیرانی هستند که از خانم دکتر و خواهرزاده‌اش سرقت کردند.

زمانی که مأموران کلانتری از موضوع زورگیری با خبر شدند، طرح مهار برای متهمان آغاز شد. پس از دقایقی دو متهم جوان سوار بر خودروی پرشیا در همان حوالی شناسایی شدند. مأموران دستور ایست داده و گرچه پرشیا سواران تلاش برای فرار داشتند اما درنهایت توسط پلیس دستگیر شدند.

سرقت ۹ میلیونی دوربین مداربسته مغازه‌ای در خیابان

بنی هاشم ۲۴ ثانیه از صحنه یک سرقت را ثبت کرده است. مرد جوانی که چند لحظه قبل از بانک ۹ میلیون تومان گرفته بود، وقتی متوجه شد که سارقان در چند قدمی‌اش هستند، برای فرار از دست آنها وارد مغازه‌ای شد. اما این ترفند برای فراری دادن متهمان کارساز نبود و مردان قمه به‌دست وارد مغازه شدند. پاکت پولی که همراه مرد جوان بود را با زور گرفتند و جدال و تلاش مرد جوان برای حفظ پول‌هایش بی‌نتیجه ماند. لحظاتی بعد سارقان ماسک دار که دو پسر جوان هستند با ۹ میلیون تومان پول سوار بر موتورسیکلت‌هایی که پلاک هایشان را پوشانده بودند شده و از محل متواری شدند.
با گزارش این سرقت مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل می‌شوند. تصویر متهمان از طریق دوربین‌های مداربسته به‌دست می‌آید. هنوز مدتی از این سرقت نگذشته بود که گزارش سرقت ۱۴ کیلو طلا از طلافروش کیفی به پلیس اعلام می‌شود. در این پرونده نیز مردان خشن با شناسایی طلافروش کیفی، نقشه سرقتشان را اجرا کرده و ۱۴ کیلو طلا از او سرقت می‌کنند.

در این پرونده نیز تیم تحقیق به سراغ دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه می‌روند. تصاویر سارقان ماسک دار به‌دست می‌آید. با تطبیق تصاویر مشخص می‌شود که آنها همان سارقان خشن خیابان بنی‌هاشم هستند. شگرد و شیوه سارقان این احتمال را برای پلیس مطرح کرده بود که آنها از سابقه داران اداره آگاهی هستند. بدین ترتیب مأموران به سراغ آلبوم متهمان اداره آگاهی رفتند و هویت چند نفر از متهمان این پرونده شناسایی شد. بدین ترتیب با هماهنگی‌های قضایی مخفیگاه متهمان زیر نظر گرفته شد و مردان خشن هفته گذشته دستگیر شدند.

آنها ابتدا به سرقت ۱۴ کیلو طلا اعتراف کردند و اما زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شدند، راز سرقت‌های خشن دیگر خود را که یکی از آنها سرقت خیابان بنی هاشم بود برملا کردند.

یکی از اعضای اصلی باند سرقت خیابان بنی هاشم مرد جوانی است که ۵ سابقه کیفری در پرونده خود دارد.

با همدستانت چطور آشنا شدی؟

یک نفر دوست قدیمی‌ام بود، یکی برادر خانمم است و سه نفر دیگر هم دوستم هستند.

سابقه داری؟

۵ تا سابقه سرقت دارم.

چه مدت است این کار را انجام می‌دهید؟

سه ماهی می‌شود، از زمانی که مادرم برای عمل قلبش نیاز به پول پیدا کرد و تصمیم گرفتیم برای تأمین هزینه عملش سرقت کنیم.

سرقت طلا کیفی را چطور انجام دادید؟

از بازار تعقیبش کردیم تا فلکه صادقیه، بعد به او حمله کرده و طلاهایش را سرقت کردیم.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در رابطه با بازداشت متهمان دو پرونده زورگیری گفت: پرونده نخست مربوط به دو خانمی بود که از کادر درمان و زحمتکشان عرصه سلامت بودند، که فیلم آن نیز در فضای مجازی پخش شد و بلافاصله بعد از این موضوع همکاران در کلانتری ۱۰۸ نواب اقدامات خود را شروع کردند و در کمتر از چهار روز توانستیم این متهمان را در درگیری مسلحانه و حین سرقت جدید بازداشت کنیم البته یکی از متهمان متواری است و بزودی بازداشت می‌شود.

Share