هانی عارف با حضور در دیارمیرزا خبر داد؛

۹۰ هزار گیلانی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان گفت: ۹۰ هزار گیلانی عضو این صندوق هستند که سه هزار نفر مستمری دریافت می کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هانی عارف، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گیلان ظهر امروز (شنبه ۲۹ آذرماه) در دفتر تحریریه پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حضور یافت و ضمن تقدیر از عوامل این رسانه، دیارمیرزا را یکی از رسانه‌های تأثیرگذار استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۶ ساله پیش تاسیس شد، تصریح کرد: ۹۰ هزار گیلانی عضو این صندوق هستند که سه هزار نفر در گیلان پس از بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت حقوق ۵۰۰ تا یک میلیون و  هزار تومانی در ماه دریافت می‌کنند که با اجرای همسان سازی این مقدار افزایش می یابد.

عارف اظهار کرد: فعالیت‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از طریق سه دسته کارگزاری صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی تولید روستایی، دهیاری‌ها و نیز کارگزاری‌های مستقل، در مراکز دهستان‌ها و روستاها سه دسته کارگزاری‌های ما هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان، تعمیم و گسترش بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر به افراد مشمول، جمع آوری و تمرکز کلیه وجوه موضوع صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از وجوه جاری و ذخیره شده و انجام تعهدات موضوع آیین نامه شامل مستمری پیری، از کار افتادگی و فوت را از فعالیت‌های این صندوق دانست.

عارف با اشاره به اینکه حق بیمه سالانه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان ۳۳۰ تا ۸۴۰ هزار تومان است، اظهار داشت: پس از دوران بازنشستگی دو برابر مبلغ واریز شده به افراد بیمه شده حقوق پرداخت خواهد شد و به نوعی دولت با پرداخت دوسوم حق بیمه هر فرد به این صندوق، به‌نوعی نقش کارفرمایی را برعهده‌گرفته است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان با بیان اینکه در گیلان ۳۳۰ هزارنفر ۱۸ تا ۵۰ ساله در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از۲۰ هزار نفر واجد شرایط پوشش بیمه روستایی هستند افزود: کسی که ۵۰ساله است پس از ۱۵ سال بازنشسته می‌شود و ۵ سال نیز برای او تخفیف درنظر گرفته می‌شود تا با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شود.

وی از طرح دولت برای جذب حدود ۶۰ هزار تفر از افراد نیازمند، تحت پوشش سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد برای عضویت در صندوق خبر داد و ادامه داد: در این طرح حق بیمه سال اول رایگان، سال دوم ۱۰ درصد و همچنان به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد و از سال پنجم حق بیمه آنها به صورت کامل دریافت می‌شود.

عارف در زمینه حمایت‌های کرونایی از اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان نیز گفت: مبلغ ۲۰۰ یا ۵۰۰ کمک بلاعوض به اعضا داده شده و همچنین به کسانی که کرونا گرفته بودند دو میلیون تومان وام بدون سود پرداخت شد.

وی در پایان اظهار داشت: کشاورزان فارغ از محل زندگی‌شان، روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که مزدبگیر نیستند، در صورت پیشه شغل کشاورزی می‌توانند خود را در این صندوق بیمه کنند و از مزایایی که دولت برای آنها در نظر گرفته، بهره‌مند شوند.

Share