وزیر کشور اعلام کرد:

۳ درصد مردم درگیر کرونا هستند | ۹۷ درصد مردم هیچ نگرانی ندارند

وزیر کشور در حاشیه نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا گفت: در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک ترین نگاه به این موضوع مجموع مبتلایان شامل سه درصد مردم ما می شوند و واقعیتش کمتر از این است اما عدد را بالا می گیریم و این به آن معناست که ۹۷ درصد مردم در این خصوص هیچ نگرانی ندارند، سالم هستند و فقط ۳ درصد هستند که به نوعی درگیر این موضوع شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا که امروز در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور برگزار شد؛ با اشاره به اینکه خوشبختانه روند بیماری در کشور در مسیر کنترل و بهبود قرار دارد، گفت: جلسه امروز قرارگاه با کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات و آموزش مشترک بود. این جلسات را با کمیته‌های دیگر هم داریم. هماهنگی‌ها و پیگیری مصوبات در این جلسات بررسی می‌شود و اگر تصمیم اجرایی باشد برای اجرا ابلاغ و اگر تصمیم‌گیری باشد برای تصمیم، به ستاد ملی ارجاع می‌شود تا در آنجا تصمیم‌گیری شود.
وزیر کشور تصریح کرد: در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک‌ترین نگاه به این موضوع مجموع مبتلایان شامل سه درصد مردم ما می‌شوند و واقعیتش کمتر از این است اما عدد را بالا می‌گیریم و این به آن معناست که ۹۷ درصد مردم در این خصوص هیچ نگرانی ندارند، سالم هستند و فقط ۳ درصد هستند که به نوعی درگیر این موضوع شده اند.

وی در این خصوص گفت: تمام هم و غم ما باید این باشد که این ۳ درصد را مراقبت کنیم و خود این ۳ درصد هم از خودشان مراقبت کنند تا آن ۹۷ درصد بتوانند به راحتی به زندگی خود ادامه دهند و بدون دغدغه و نگرانی زندگی کنند.

وزیر کشور گفت: ما به خاطر این سه درصد مجبور می‌شویم ۹۷ درصد مردم را در شرایط خاص قراردهیم، مغازه‌ها را می‌بندیم و فعالیت‌ها و ترددها و تجمعات را محدود می‌کنیم که نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد می‌کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا تاکید کرد: خواهش ما از همه مردم و کسانی که مبتلا شدند این است که خود مراقبتی داشته باشند و قرنطینه را رعایت کنند و درمان‌شان را پیگیری کنند و از تماس و ارتباط با دیگران حتماً پرهیز کنند و به آن ۹۷ درصد مردم عزیزمان هم می‌گوییم ساده ترین، کوتاه‌ترین و موثرترین راه برای طرد کرونا این است که ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و حتی الامکان در تجمعات شرکت نکنند.
رحمانی فضلی گفت: اگر اینها را پیگیری کنیم ان شاءالله با اقدامات بسیار خوبی که تاکنون انجام شده و تجربیاتی که اندیشیده و کسب شده گام‌های بلندتر و موثرتری در آینده نزدیک خواهیم برداشت. من لازم می‌دانم از همه رسانه‌ها و همه کسانی که در رسانه‌ها کار می‌کنند و زحمت می‌کشند و در این ایام در قالب کمیته اطلاع‌رسانی با مسئولیت وزیر محترم ارشاد همکاری کردند تشکر کنم.
وی گفت: کرونا موضوع جدید و درعین حال اجتناب ناپذیر است. ابعاد مختلفی در حوزه اقتصادی، انسانی، روانی و بهداشتی و درمانی پبدا کرده است. آگاه سازی، اقناع‌سازی و همراه‌سازی مردم در این شرایط به جز با کمک رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست. مجموعه اصحاب رسانه الحمدالله خوب کار کردند و امید داریم با تجربیات اندوخته شده گام‌های بلندتری برداریم.

Share