معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۱۱۰ بیمار بد حال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۱۱۰ بیمار بد حال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بستری هستند، گفت: ۶۰ درصد جمعیت گیلان نیز غربالگری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  به نقل از مهر، آبتین حیدرزاده اظهار کرد: تاکنون در قالب طرح شهید سلیمانی بجز شهر رشت حدود ۶۰ درصد جمعیت استان گیلان غربالگری شده اند که این آمار با احتساب شهر رشت به حدود ۵۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در گیلان شناسایی و بستری شده اند، گفت: از مهم‌ترین دلایلی افزایش این آمارها با توجه به اجرای طرح شهید سلیمانی این بوده که نتایج این طرح خود را بعد از ۱۴ روز به نمایش می‌گذارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین تأکید کرد: متأسفانه هنوز تعداد از شهروندان توصیه‌ها رو جدی نگرفته و در دورهمی های خانوادگی و مهمانی حضور یافته و یا در کنار هم بدون ماسک قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر تأثیرات مثبت طرح شهید سلیمانی در روزهای و هفته‌های آینده، گفت: در این طرح یک نفر از اعضای خانواده به عنوان سفیر سلامت انتخاب و وی می‌تواند به صورت روزانه با سیستم سلامت تماس و نشانه‌ها و علائم موجود در اعضای خانواده را اطلاع رسانی کند.

حیدرزاده ادامه داد: در صورت نیاز سیستم سلامت به محل اعزام و اقدامات لازم اعم از ارسال بسته‌های بهداشتی، ارجاع به مراکز جامع سلامت و قرنطینه انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه از ۵۷۰ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی استان گیلان در حال حاضر ۱۱۰ بیمار در شرایط بد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: طی شبانه روز گذشته نیز بیش از ۱۰۵ بیمار کرونایی جدید در گیلان شناسایی و بستری شده اند.

Share