نماینده رودبار در مجلس؛

کشور در بدترین وضعیت تحریمی قرار دارد|ایراد بزرگ در گیلان فردی‌گرایی دستگاه‌ها است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه احتمال برگشت بودجه وجود دارد، گفت: به اعتقاد بنده بودجه متناسب با شرایط تحریمی کشور نوشته نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهرداد گودرزوند چگینی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و اجرای طرح‌های کمک معیشتی لازم است، اظهار کرد: اجرای طرح کمک معیشتی اثر تورمی در جامعه نداشت اما دولت ابتدا با آن مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه اختصاص مجموع ۳۰ هزار میلیارد تومان کمک هزینه معیشتی برای مردم در مجلس تصویب شده است، افزود: حرکت دولت برای این کار و اجرای طرح کمک معیشتی آغاز شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: سه سال است که کشور در بدترین وضعیت تحریمی قرار دارد و با ترور شهید «فخری زاده» مجلس برای تصویب طرح دو فوریتی اقدام و ۲۵۲ نماینده مجلس نیز آن را امضا کردند و این طرح نیز به عنوان ابزار کمکی در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه طرح مجلس برای موضوع هسته‌ای به دولت کمک می‌کند تا در مذاکرات اهرمی داشته باشد، افزود: این طرح به این منظور تصویب شده تا اگر ظرف دو ماه آینده آمریکا برجام را نپذیرفت دولت بتواند اقدام مؤثری انجام دهد.

وی با بیان اینکه بودجه باید متناسب با شرایط کشور نوشته شود، تصریح کرد: بودجه ملی است اما آثار آن باید در استان دیده شود و دستگاه‌های اجرایی باید برای دریافت بودجه بیشتر پیگیری و تلاش مستمر داشته باشند.

نماینده رودبار در مجلس با اشاره به اینکه این شهرستان ۱۸ درصد از خاک استان را به خود اختصاص داده اما بودجه در نظر گرفته شده، با وسعت آن همخوانی ندارد، افزود: این موضوع در اصلاح ساختار بودجه در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه احتمال برگشت بودجه وجود دارد، اظهار کرد: به اعتقاد بنده بودجه متناسب با شرایط تحریمی کشور نوشته نشده است.

گودرزوند چگینی ایراد بزرگ استان گیلان را فردی‌گرایی دستگاه‌ها عنوان و اضافه کرد: تا زمانی که دستگاه‌ها به صورت فردی فکر کنند مشکلات باقی می‌ماند و تعامل بین دستگاهی باعث جذب سرمایه‌گذار می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل راه آهن آستارا به انزلی در بخش خصوصی دیده شده است، خاطرنشان کرد: قرار است چهار شرکت خصوصی وارد لوشان شوند و خط تولید سیمان لوشان نیز مجوز گرفته است اما در حال حاضر گاز ندارد.

Share