مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

کاهش ناپایداری هوا از امشب در گیلان | هوا برای روز سه‌شنبه صاف تا نیمه‌ابری خواهد بود

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش ناپایداری هوا در گیلان طی عصر و شب امروز خبر داد و گفت: نقشه‌های هواشناسی از شدت و وسعت محدوده بارش در برخی از نقاط را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود از فعالیت سامانه بارشی کاسته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،به نقل از فارس؛ محمد دادرس امروز در رشت با اشاره به مجموع بارش‌های ثبت‌شده در گیلان طی ۲۴ ساعته گذشته، اظهار کرد: ایستگاه هواشناسی در فرودگاه رشت بالغ. بر ۱۰۰ میلی‌متر، آستانه‌اشرفیه بالغ‌بر ۹۰ میلی‌متر و ایستگاه هواشناسی رشت در سایت کشاورزی حدود ۷۴ میلی‌متر به ترتیب بیشترین میزان بارش را طی ۲۴ ساعته اخیر در خود ثبت کرده‌اند.

وی بیشنه سرعت باد گزارش‌شده از ایستگاه‌های خودکار هواشناسی طی شب گذشته را در جیرنده رودبار و لنگرود برشمرد و افزود: سرعت باد در جیرنده با ۷۴ کیلومتر بر ساعت، لنگرود با ۶۰ کیلومتر بر ساعت و رضوانشهر با ۵۵ کیلومتر بر ساعت بیشترین سرعت باد را در مراکز هواشناسی به خود ثبت کرده‌اند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده کاهش فعالیت سامانه بارشی است، گفت: نقشه‌های هواشناسی از شدت و وسعت محدوده بارش در برخی از نقاط را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود از فعالیت سامانه بارشی کاسته شود.

دادرس کمترین دمای هوا در استان را مربوط به اسبه‌وونی در تالش برشمرد و گفت: دمای هوا در منطقه اسبه‌وونی اسالم به خلخال به میزان ۴.۲- بود و این کاهش دمای صفر تا زیر صفر حاکی از برفی بودن آن مناطق است.

وی وضعیت هوا در استان را برای عصر امروز و روزهای آینده با کاهش ناپایداری توصیف کرد و گفت: در ارتفاعات و دامنه‌های استان شاهد بارش برف و باران هستیم اما این ناپایداری‌ها تا عصر و شب کاسته شده و هوا برای روز سه‌شنبه صاف تا نیمه‌ابری خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از پیش‌بینی یخبندان در ارتفاعات برای روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد و افزود: دما هوا در روز سه‌شنبه با افزایش نسبی همراه هست اما درعین‌حال افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

Share