رییس شورای شهر رشت مدعی شد؛

کارشکنی برخی مسوولان و مدیران استانی در اجرای تراموای رشت

احمد رمضانپور نرگسی، رییس شورای شهر رشت تراموا را ارزان‌ترین، سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین خط ریلی که می‌تواند وضعیت حمل و نقل شهری رشت را سامان دهی کند، دانست و تصریح کرد: رشت نخستین شهری است که پروژه تراموا را اجرایی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، رییس شورای شهر رشت ترموا را یک مطالبه همگانی دانست که به رفع معضل ترافیک کمک زیادی می‌کند.

احمد رمضانپور نرگسی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه تراموا از لحاظ فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه شهری نیز حائز اهمیت است، افزود: با آغاز فعالیت شورای پنجم برای اجرای تراموا شهری بین اعضای شورا توافق اولیه شد.

وی ادامه داد: در حوزه شهری و برون شهری استفاده از مترو، مونوریل و خط ریلی ال ار تی در رشت توجیه اقتصادی ندارد و مشکلات اقتصادی، فنی و محیط زیستی زیادی به بار خواهد آورد.

رییس شورای شهر رشت تراموا را ارزان‌ترین، سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین خط ریلی که می‌تواند وضعیت حمل و نقل شهری رشت را سامان دهی کند، دانست و تصریح کرد: رشت نخستین شهری است که پروژه تراموا را اجرایی می‌کند؛ گیلان تنها استانی است که برای احداث تراموا در سال جاری در ردیف بودجه اعتبار ویژه برای آن در نظر گرفته شده است.

رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبار ۲۱۰ میلیون یورویی در برآورد اولیه با ارزش سه هزار میلیارد تومانی برای این طرح پیش بینی شده بود، ادامه می‌دهد: متأسفانه با نوسانات ارزی میزان بودجه برای اجرای این طرح افزایش یافته و به ۲۱۰ میلیون یورو نزدیک به شش هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد کریدور اول شمال به جنوب در سه فاز اجرا می‌شود، خاطرنشان می‌کند: فاز اول از میدان شهید انصاری تا فرودگاه، فاز دوم میدان شهید انصاری گلسار تا میدان حشمت و فاز سوم از میدان حشمت تا میدان گیل و مسکن مهر در نظر گرفته شده است.

رییس شورای شهر رشت می‌گوید: طول این پروژه ۱۶ کیلومتر در مسیر رفت و ۱۶ کیلومتر در مسیر برگشت در ۲۱ ایستگاه مناطق مختلف شناسایی شده که برای اجرای فاز اول طرح ۲۱ میلیون یورو اعتبار نیاز است.

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه توسعه پروژه تراموا در چندین نقطه ترافیکی دیگر شهر نیز در نظر گرفته شده است، افزود: در فاز دوم اجرای تراموا گسترش حمل و نقل درون شهری و کاهش ترافیک ملموس‌تر خواهد بود.

وی در خصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه تراموا در رشت، تصریح می‌کند: در جلسات متعددی که برگزار شد و با پیگیری‌های استاندار گیلان اجرای این پروژه در شورای ترافیک استان به تصویب رسید و برای تأیید در انتظار مصوبه شورای عالی ترافیک کشور هستیم.

رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه کارشکنی‌های از گیلان برای تصویب طرح تراموا در شورای عالی ترافیک کشور به گوش می‌رسد، می‌گوید: برخی مسئولان و مدیران داخلی در استان گیلان مخالف اجرای این طرح هستند که جای تعجب دارد.

رمضانپور نرگسی از مخالفان اجرای طرح تراموا درخواست می‌کند: برای شهروندان شفاف‌سازی کنند که در صورت اجرا نشدن این طرح چگونه می‌توانند مشکلات ترافیکی و حمل نقل را رفع کنند و اگر طرح تراموا مشکل فنی و اجتماعی دارد شفاف‌سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور پیگیر نهایی شدن اجرای این طرح باشند، تصریح می‌کند: در تلاش هستیم با رفع موانع موجود به زودی شاهد اجرایی شدن پروژه تراموای شهری باشیم.

Share