فرماندار آستارا خبر داد:

پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تسهیلات به کارفرمایان| آغاز به کار ۶ واحد صنعتی راکد در شهرک صنعتی

عباس صابر گفت: در ایام کرونا ۱۷۱۳ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند که ۱۳۱۳ نفر آن مشمول این قانون شده و بیمه خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کمیسیون کارگران شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این جلسه گفت: گشت های هفتگی در ایام کرونا در روز پنجشنبه هر هفته از کارگاه‌های تولیدی شهرستان انجام می شود.

عباس صابر گفت: در ایام کرونا ۱۷۱۳ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند که ۱۳۱۳ نفر آن مشمول این قانون شده و بیمه خود را دریافت کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در آستارا بیان کرد: با راه اندازی سامانه بیمه بیکاری در این ایام ۱۴ دسته مشاغل آسیب‌پذیر شناسایی شدند و هزار و ۱۲۷ طرح متشکل از ۱۲۷۹ نفر به میزان ۱۰ میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان تسهیلات کرونایی به کارفرمایان در شهرستان آستارا پرداخت شد.

وی ادامه داد: به دلیل آسیب های وارده به مشاغل آسیب پذیر تحت تاثیر بیماری کرونا، ۲۱۰ درخواست مراجعه کارگران به دلیل تعدیل نیرو و معرفی به بیمه بیکاری ارسال شد که با ارائه خدمات و پیگیری‌ها سعی در حل مشکلات آنها داشتیم و ۴۰ نفر از کارگران را از بیکاری خارج کرده و به کار خود برگرداندیم.

عباس صابر اظهار کرد: در سال جاری ۶ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد در شهرک صنعتی فعالیت خود را آغاز کردند و ۲۵ نفر در این واحدها مشغول به کار شدند.

فرماندار آستارا با اشاره به لزوم در اختیار گذاشتن ابزارهای لازم برای کارگران گفت: استانداردهای لازم باید در کارگاه ها رعایت شود و کارگران نباید از این جهت آسیب ببینند.

Share