اخطار سید کاظم دلخوش در صحن علنی مجلس:

وزارتخانه‏‌ها پاسخگوی چرایی رسوب کالاها نیستند|مرغداری‎ها در حال تعطیل شدن هستند

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به گرانی‌های افسارگسیخته که باعث مشکلاتی زیادی برای مردم شده است، گفت: کمیسیون اقتصادی موضوع رسوب ۱۸۰ هزار کانتینر در گمرکات کشور و فاسد شدن این کالاها از جمله سویا و ذرت را بررسی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول ۳، ۲۰، ۲۹ و ۵۳ قانون اساسی گفت: گرانی های افسارگسیخته کنونی فشار بسیاری را به مردم تحمیل می کند، از هیات رئیسه می‌خواهم به کمیسیون اقتصادی دستور دهد موضوع رسوب ۱۸۰ هزار کانتینر در گمرکات کشور و فاسد شدن این کالاها از جمله سویا و ذرت را بررسی کند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزارتخانه های مسئول پاسخگوی چرایی رسوب کالاها در گمرک نیستند، افزود: قیمت مرغ از ۱۰ هزار تومان در هر کیلو به ۳۷ هزار تومان رسیده است، در حالی که در حوزه انتخابیه من حدود ۲۲۰ مرغداری در حال تعطیل شدن هستند.

وی با انتقاد از اخذ تصمیمات خلق الساعه توسط بانک مرکزی اضافه کرد: در حال حاضر از انتقال پول های جزئی حتی در روستاها نیز کارمزد اخذ می‌شود که باید به این موضوع رسیدگی شود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت،در پاسخ به این نماینده گفت: کمیسیون اقتصادی موضوع مذکور را پیگیری کرده است و باید گزارشی از رسوب کالاها در گمرک و تاثیر آن بر گرانی های بازار گوشت و پروتئین به صحن علنی ارائه کند

Share