سازمان سیا از اظهارنظر در خصوص ترور فخری‌زاده امتناع کرد

واکنش رئیس سابق سیا به ترور شهید فخری زاده: جنایتکارانه و بسیار غیرمسئولانه بود

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا از اظهارنظر در خصوص ترور دانشمند برجسته ایرانی خودداری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس سابق سازمان سیا به ترور شهید فخری زاده واکنش نشان داد.

به گزارش انتخاب؛ جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا در واکنش به ترور شهید فخری زاده در توئیتی نوشت: این یک عمل جنایتکارانه و بسیار غیر مسئولانه بود. این اقدام خطر واکنش مرگبار تلافی جویانه و دور جدیدی از درگیری های منطقه ای را در پی دارد.

وی در ادامه نوشت: برای رهبران ایرانی عاقلانه خواهد بود که منتظر بازگشت رهبری مسئولانه آمریکا در صحنه جهانی باشند و در برابر اصرار برای واکنش به کسانی که آن ها را مقصر این واقعه می دانند، مقاومت کنند.

جان برنان افزود: من نمی دانم آیا یک دولت خارجی، پشت ترور فخری زاده بوده است یا نه. چنین اقدامی از طریق تروریسم دولتی، نقض آشکار قوانین بین المللی است و دولت های بیشتری را به انجام حملات مرگبار علیه مقامات خارجی ترغیب می کند.

وی در این توئیت نوشت: این ترورها بسیار متفاوت از حمله به رهبران تروریست ها و عوامل گروه هایی مانند القاعده و داعش است که حاکمان یک کشور نیستند و می توان آنها را به عنوان مبارزان نامشروع تحت قوانین بین المللی، هدف قرار داد تا جلوی حملات تروریستی مرگبار گرفته شود.

سازمان سیا از اظهارنظر در خصوص ترور فخری‌زاده امتناع کرد

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) از اظهارنظر در خصوص ترور مهدی فخری‌زاده، امتناع کرده و در این خصوص پاسخی نداده است.
پیش از این یک مقام دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در پی ترور امروز محسن فخری زاده دانشمند کشورمان در دماوند گفت که دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در این باره اظهار نظری نمی‌کند.
همچنین پنتاگون نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.
بر اساس این گزارش، خبر رویترز در پی این مطرح می‌شود که روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.
در ادامه این بیانیه آمده است: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

Share