در کمیسیون عمران شورای رشت؛

هیچ گونه همکاری بین سازمان‌های مختلف وجود ندارد | نیازمند مدیریت واحد هستیم

علوی در مورد آبگرفتگی‌های اخیر گفت: به واسطه اتصالات زیرزمینی مانند برق و گاز و… متاسفانه پیمانکار از لوله‌های مختلف با سایز‌های کوچک در آن نقاط استفاده کرده و عملا آب گرفتگی در بعضی مناطق به وجود می‌آید که باید بر طرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیرحسین علوی، رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با تبریک هفته بسیج گفت: انتقادی از جانب نخبگان و مدیران مطرح می‌شود و آن روزمرگی و نداشتن برنامه‌های کاربردی، هدفمند و راهبردی از سوی شورا و شهرداری رشت است که مانع می‌شود حرکت‌های موفقی برای توسعه شهر رشت صورت بگیرد. برنامه‌هایی طی دو سال اول شورای پنجم ارائه شد و برنامه‌ای پنج‌ساله هم مصوب شد که متاسفانه شهرداری به آن نپرداخته و اجرا نکرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت از معاونان و مدیران حاضر در کمیسیون خواست تا برنامه‌ها و توضیحات لازم را در ارائه سند مالی برای بحران ارائه دهند تا به راهبرد مناسبی در این زمینه دست پیدا کنند.

وی افزود: مسیر گردشگری قرار بود از آب بندان عینک به پل خشتی چمارسرا و… تا خواهر امام برسد و الزام برای مطالعه این مسیر وجود دارد تا پروژه‌ها به سرمایه‌گذاری برسد و پروژه‌هایی مانند پل طبیعت و… بخشی توسط سرمایه‌گذار و بخشی با بودجه دولتی که برای باز آفرینی اختصاص یافته انجام شود و رشت بهره‌ای از این بودجه‌ها نبرده است.

علوی با اشاره به اینکه کمیسیون‌ها برنامه‌های راهبردی بیشتری تصویب کنند زیرا مشکلات مدیریت شهری به این شکل حل خواهد شد، گفت: باید حداقل برای یک سال آینده مدیران شهرداری برنامه داشته باشند و نباید برنامه‌های راهبردی فقط در زمان انتخابات‌ گفته شود و بعد به فراموشی و روزمرگی دچار شود و مباحث باز و مطروحه در کمیسیون‌ها باید سریعا پیگیری شوند.

وی در مورد آبگرفتگی‌های اخیر گفت: به واسطه اتصالات زیرزمینی مانند برق و گاز و… متاسفانه پیمانکار از لوله‌های مختلف با سایز‌های کوچک در آن نقاط استفاده کرده و عملا آب گرفتگی در بعضی مناطق به وجود می‌آید که باید بر طرف شود.

این عضو شورای شهر رشت همچنین ادامه داد: در حوزه تاسیسات زیر زمینی دچار مشکل هستیم و مدیران سازمان‌های مختلف هیچ راهبردی برای اصلاح تاسیسات زیر زمینی ندارند و باید از برنامه‌های راهبردی به پروژه‌های اجرایی برسیم.

علوی گفت: مصوبات شورا در زمینه بافت بافت تاریخی و فرهنگی به شهرداری ابلاغ شده اما شهرداری حتی در بودجه‌های خود هم نیاورده است و باید طی یک هفته آینده هرنوع پیگیری، مکاتبه با سازمان‌های مختلف اعلام شود و آیتم‌های مطالعاتی شرکت پل شیر و مواردی که گفته شده است نیز به کمیسیون ارجاع نمایند.

بهراد ذاکری، عضو شورای اسلامی شهر رشت با تشکر از امیرحسین علوی و پیگیری‌هایی که در زمان ریاست شورا داشت، گفت: باید این اصل را بپذیریم که بدون مطالبه مردمی کاری به پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: جای مطالعات فرهنگی در پروژه‌های عمرانی خالی است و تا مردم را همراه نکنیم هیچ پروژه‌ای به پیش نمی‌رود. در شکل مطالعه ارائه شده به کمیسیون اگر برای طرح پرسشنامه‌ها مشورت بیشتری صورت می‌گرفت بهتر و راهگشا‌تر عمل می‌شد و این مطالعات در اختیار ما قرار بگیرد تا اصلاح و کم و زیاد شود.

ذاکری گفت: در حوزه اختیار نماینده عالی دولت است که اختیاراتی را تفویض کند و باید اراده‌ای در این زمینه وجود داشته باشد تا اعضا شورا برای مطالبه‌گری حقوق مردم به پیش بروند.

Share