نوبخت در گفت‌وگوی اینستاگرامی؛

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ادامه دارد | اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان غیرقابل بازگشت است، زیرا قانون شده و حتی اگر دوره قانون برنامه ششم توسعه تمام شود، آثار حقوقی و قانونی آن متوقف نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از سازمان برنامه و بودجه، «محمد باقر نوبخت» در گفت‌وگوی اینستاگرامی با فرهنگیان، بازنشستگان، اعضای کادر درمان و کارکنان سازمان زندان‌ها به آنان اطمینان داد که همواره پیگیر مطالباتشان است.

وی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: بزرگترین بودجه برای بازنشستگان در لایحه ۱۴۰۰ گنجانده شده تا آنچه از متناسب سازی حقوق آنها باقی مانده، اجرایی شود.
معاون رییس جمهوری گفت: به قولی که به شما داده‌ام، پابرجا هستم. حتی برای کسانی که عضو غیرهیات علمی فرهنگیان هستند نیز این موضوع اعمال خواهد شد. این اقدام غیر قابل بازگشت است، چون قانون شده،  حتی اگر دوره قانون برنامه تمام شود، آثار حقوقی و قانونی آن متوقف نمی‌شود.
وی همچنین در واکنش به خبرسازی یکی از سایت‌ها که افزایش رقم ردیف بودجه صندوق کشوری را  مورد انتقاد قرار داده بود؛ تصریح کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان قانون است و باید برای این احکام قانونی، منابع مالی لازم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده می‌شد.
نوبخت بیان کرد: بودجه لازم برای بازنشستگان لشگری و کشوری در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است و منابع لازم برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی فرهنگیان در لایحه بودجه ۱۴۰۰

رییس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: حتی قبل از ارائه لایحه دولت به مجلس، مبلغ هشت هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شد. پس جای هیچ نگرانی نیست.
وی خطاب به فرهنگیان و بازنشستگان ادامه داد: دو ردیف مختص فرهنگیان و بازنشستگان در لایحه بودجه در نظر گرفته شده،  یک ردیف همیشگی و یک ردیف رزرو که اگر سرریزهایی در اجرا پیش آمد، به خاطر کمبود منابع مالی، متوقف نشویم. همچنان که امسال نیز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان همین کار را کردیم و یک هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت. برای سال بعد هم ۹۰ هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است.
وی با یادآوری اینکه رشد بودجه وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به قانون بودجه امسال، بیش از رقم رشد کل لایحه بودجه است، تاکید کرد: فرهنگیان اطمینان داشته باشند که منابع مالی لازم برای رتبه‌بندی آنها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است و فوق العاده ویژه آنان نیز در قالب همین رتبه بندی دیده خواهد شد.
نوبخت در پاسخ به سوالات فرهنگیان درباره اینکه چه زمانی فوق العاده ویژه آنان پرداخت می‌شود نیز اظهار داشت: ما به طور مکتوب موافقتمان را اعلام کردیم و منابع مالی لازم را هم در لایحه بودجه منظور کرده‌ایم که از اول فروردین ماه فوق العاده ویژه پرداخت شود. البته وزارت آموزش و پرورش باید زودتر ابلاغ‌ها را بزند.

سازمان برنامه و بودجه نقش نظارتی دارد، اجرا را از دستگاه‌های متولی پیگیری کنید

وی در واکنش به مطالبات پیاپی کاربران برای پیگیری مطالباتشان از وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، گفت: سازمان برنامه و بودجه، دستگاه مجری نیست و از جنبه وظیفه نظارتی باید وارد موضوعات شویم. در مورد مطالبات، مجوزهای لازم را داده‌ایم، این موارد را باید از دستگاه‌های مجری مربوطه پیگیری کنید.
رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: این سازمان با تامین منابع مالی و صدور مجوزهای قانونی لازم می‌کوشد مشکلات فرهنگیان، کادر درمان و بازنشستگان را رفع کند اما اجرای این مجوزها و قوانین با دستگاه‌های اجرایی است که باید از آنها مطالبه شود.

۲۲ هزار میلیارد تومان برای جذب کادر جدید درمان در بودجه ۱۴۰۰

معاون رییس جمهور با اشاره به مسائل کادر درمان؛ گفت: افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم برای دانشگاه‌ها کمی مشکل بود، اما کوشیدیم که حتما اعمال شود. مجوز لازم داده شد و منابع مالی آن هم دیده شد. وزارت بهداشت و درمان نیز در حال آماده کردن احکام کادر درمان هستند و چون منابع مالی آن تامین شده به محض صدور احکام، قابل اجرا خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه اخیرا ۳۰ هزار مجوز جدید استخدام برای تکمیل کادر درمان، گفت: اولویت جذب با افرادی است که الان مشغول به کار هستند. ۲۲ هزار میلیارد تومان هم برای استخدام این افراد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.
نوبخت در واکنش به دغدغه نیروهای شرکتی کادر درمان نیز خاطرنشان کرد: صدور مجوز استخدام ۵۳ هزار نفر در وزارت بهداشت برای این بود که پرسنل شرکتی بتوانند زودتر جذب شوند.

خبر خوش برای کارمندان سازمان زندان‌ها
رییس سازمان برنامه و بودجه درباره قانون تسری برای کارمندان سازمان زندان‌ها، گفت: دستور اجرای این قانون و پیش بینی آن در بودجه سال ۱۴۰۰ را صادر کرده است و از اول فروردین اجرایی می شود.
وی در واکنش به کاربرانی که خواستار پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان بودند نیز گفت: پاداش بازنشستگان ۹۸ پرداخت شده و با نیروهای مسلح نیز هماهنگ کردیم که این موضوع را اجرا کنند. تا کنون دو بخشنامه داده‌ایم که پرداخت‌ها انجام شود. البته برخی دستگاه‌ها لیست بازنشستگان را با تاخیر ارائه داده بودند؛ در حالی که پول از مدت‌ها پیش نزد خزانه بود.
نوبخت در پایان گفت: تا روزی که در این جایگاه هستم، با انگیزه و قوت تمام کارها و مطالبات را پیگیری می‌کنم.

Share