قدیری ابیانه فعال سیاسی اصولگرا؛

هرکس به روحانی رای داد، خودش را نفرین می‌کند|به رفراندوم رفع خصومت با آمریکا رای مثبت می‌دهم

قدیری ابیانه سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک می‌گوید اصلاح طلبان از پیروزی احمدی نژاد نگران بودند و به همین دلیل موضوع افزایش تحریم‌ها را به آمریکا مطرح کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  چهره‌های اصولگرا که در صف کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری هستند، هر روز اضافه می‌شوند و در این شرایط مهمترین موضوع برای آنها وحدت جریان اصولگرایی است که با آن بتوانند هم در انتخابات پیروز شوند و هم مذاکره با دولت جو بایدن را پیش ببرند.

متن مصاحبه محمدحسن قدیری ابیانیه فعال سیاسی اصولگرا با رویداد‌۲۴ را در ادامه بخوانید:

پایین بودن مشارکت در انتخابات به معنای زیرسوال رفتن مشروعیت نیست
محمدحسن قدیری ابیانه سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک در گفتگو با رویداد‌۲۴ با اشاره به تاثیر شرایط فعلی کشور و جامعه بر انتخابات ۱۴۰۰ گفت: هرچند مشارکت در انتخابات مجلس به نسبت توقع ما کمتر بود، اما به نسبت بسیاری از کشور‌ها بیشتر بود. در بسیاری از کشور‌ها مشارکت پایین است، اما هیچگاه به دلیل پایین بودن میزان مشارکت مشروعیت نظامشان زیر سوال نمی‌رود. افراد مجاز هستند به شرکت یا عدم شرکت در انتخابات؛ از سوی دیگر ملاک رای دهندگان هستند نه میزان دارندگان حق رای. معتقدم عملکرد ۷ ساله روحانی و خلف وعده‌ها، توهین‌ها و شکست‌های پی درپی و کرونا باعث کاهش مشارکت در انتخابات شد و ان‌شاءالله اگر دولت انقلابی روی کار بیایید مردم تفاوت را احساس می‌کنند و بعد از آن مشارکت بیشتری خواهند داشت.

او می‌گوید: بسیاری از افرادی که به روحانی رای دادند خود را لعن و نفرین می‌کنند که چرا فریب دغل بازی‌های انتخاباتی را خوردند. دولتی که می‌گفت با تعامل می‌توانیم با تعامل مشکلات را حل کنیم، نه تنها چیزی به دست نیاورد بلکه تحریم‌ها هم شدت پیدا کرد.

سفیر پیشین ایران در مکزیک معتقد است مشکلات اقتصادی می‌تواند در میزان مشارکت تاثیر بگذارد، اما مردم باید توجه کنند افرادی که مسئولیت را برعهده می‌گیرند در وضعیت اقتصادی و سایر مسائل تاثیر گذار هستند و نحوه مدیریتشان در زندگی مردم ملموس خواهد بود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اگر نیرو‌های انقلابی بر نامزدی به توافق برسند حتما پیروز خواهند بود، گفت: ما این را در انتخابات مجلس مشاهده کردیم لذا به نظرم اصولگرایان بدون ائتلاف نامزد شناسنامه‌دار خودشان را برای انتخابات مطرح کنند و اگر احزاب دیگر خواستند می‌توانند از او حمایت کنند. اصولگرایان همانطور که در انتخابات مجلس به لیست واحدی دست پیدا کردند در انتخابات ریاست جمهوری نیز به گزینه واحد برسند. حتی اگر به چند گزینه برسند هم موردی ندارد.

افرادی وارد مذاکره با آمریکا شوند که مجذوب دشمن نباشند
این فعال اصولگر درباره مذاکره با آمریکا نیز گفت: مذاکره همواره صورت گرفته و در دولت احمدی نژاد نیز جلیلی مسئولیت این امر را برعهده داشت. تحریم‌ها باید برداشته شود و برای این کار نیازی به مذاکره مجدد وجود ندارد. بایدن اکنون انتخاب شده است و با شروع دوره ریاست جمهوری‌اش می‌تواند تحریم‌ها را بردارد و نیازی هم به مذاکره دوباره نیست.

او می‌گوید: فعلا با مذاکره مخالف هستم، زیرا چندسال مذاکره کردیم و هیچ امتیازی نگرفتیم، از همین رو فعلا با مذاکره چه در این دولت و چه در دولت بعدی مخالف هستم. اصلا مسائلی مانند هسته‌ای غیر قابل مذاکره است. اگر یک زمانی نیاز به مذاکره با دشمن شد، باید افرادی وارد مذاکره شوند که مجذوب دشمن نباشند و دشمن‌شناس باشند. بعد از جنگ با صدام مذاکره کردیم، اما مذاکره‌کنندگان هیچگاه فراموش نکردند که صدام دشمن است. افرادی که آمریکا را کدخدا بدانند مناسب مذاکره نیستند.

اگر رفراندوم رفع خصومت با آمریکا برگزار شود رای مثبت می‌دهم
سفیر پیشین ایران در استرالیا با بیان اینکه در زمان اوباما تحریم‌ها برداشته نشد، گفت: در زمان اوباما تحریم‌ها تشدید هم شد و برخی از فرصت‌ها را هم از دست دادیم. دولت در سال‌های گذشته پیش از برجام می‌گفت مشکلات ما با برجام حل می‌شود و بسیاری از افرادی که می‌خواستند ساختمان‌سازی کنند یا کار‌های تجاری انجام دهند با وعده‌های دولت دست نگاه داشتند، ولی در نهایت ضرر کردند. ما اگر رفراندوم بگذاریم برای تشدید تحریم‌ها، مردم مخالفت می‌کنند اما اگر رفراندوم بگذاریم برای رفع خصومت‌ها، من هم رای مثبت می‌دهم، اما معتقدم مذاکره منتج به تشدید تحریم‌ها خواهد شد. بعد از برجام هیچ تحریمی رفع نشد و سرمایه‌گذاران خارجی وارد کشور شدند و سرمان را کلاه گذاشتند و رفتند.

وی ادامه داد: زمانی که ترامپ توافقنامه را پاره کرد ما نیز باید از برجام خارج می‌شدیم. رهبری خطوطی را برای مذاکره تعیین کردند و متاسفانه مذاکره‌کنندگان این خطوط را زیر پا گذاشتند. دولت به رهبری برای مذاکره اصرار کرد و رهبری هم طرح نرمش قهرمانانه را مطرح کردند و اجازه مذاکره دادند. در زمان جلیلی آمریکایی‌ها گفتند ما کوتاه می‌آییم. تیم مذاکره کننده رفتند و دیدند اینگونه نیست. بعد از دولت اول احمدی نژاد، آمریکایی‌ها خود را ناچار به عقب نشینی می‌دیدند و برخی از حقوق ایران را به رسمیت بشناسند، اما حوادث ۸۸ باعث شد تا نظرشان تغییر کند. مقاومت عقب نشینی دشمن را به دنبال دارد.

افزایش تحریم‌ها درخواست موسوی و هاشمی و خاتمی بود!
قدیری ابیانه مدعی شده که پدر انقلاب‌های رنگین آمریکا، بعد از حوادث ۸۸ در مقاله‌ای نوشت که من به موسوی نامه نوشتم و گفتم از طرف دولت آمریکا صحبت می‌کنم و می‌خواهیم از شما حمایت کنیم، شما بگویید که چه کاری انجام دهیم که به نفع شما باشد؟ و جوابی که از ستاد موسوی به ما رسید این بود که تحریم‌ها را تشدید کنید و حمایت خودتان را از ما اعلام نکنید.

او همچنین مدعی است افزایش تحریم‌ها درخواست خانواده هاشمی بوده و می‌گوید: مهدی هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در مکالمه با یک خبرنگار ضد انقلاب [نیک‌آهنگ کوثر] می‌گوید که از دولت آمریکا می‌خواهم که تحریم‌ها را افزایش دهد.

قدیری ابیانیه درباره خاتمی نیز مدعی است که در ملاقات با سفیر آلمان از موفقیت‌های احمدی نژاد ابراز نگرانی کرده و گفته در حال از دست دادن صحنه هستیم و پیرو این جلسه سفیر آلمان در شورای امنیت چند قطع‌نامه علیه ما صادر می‌کند. اسناد ویکی لیکس وجود دارد که خود هاشمی رفسنجانی از سفیر اتریش می‌خواهد که در خصوص تقلب و حقوق بشر روی ایران فشار وارد کنید. صدای ظریف هست که در گفتگو با البرادعی می‌گوید اگر توافق حاصل نشود، ما صحنه را در داخل کشور از دست می‌دهیم.

اصولگرایان به وحدت برسند در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز می‌شوند
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اگر اصولگرایان بر روی یک گزینه به وحدت برسند دولت آینده یک دولت اصولگرا خواهد بود، تصریح کرد: در انتخابات مجلس گروه‌های اصلاح طلب لیست دادند و برخی از افراد مشترک بودند و مجید انصاری به عنوان سرلیست فقط ۷۰ هزار رای آورد. همه اصلاح طلبان هم در انتخابات شرکت کردند. بنابراین اگر اصولگرایان به وحدت برسند دولت آینده یک دولت اصولگرا خواهد بود.

Share