آیت الله فلاحتی در جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری حمایتی قضایی آمران به معروف گیلان:

نمی خواهیم فضای جامعه را پلیسی کنیم | می خواهیم اخلاق را در جامعه ترویج دهیم

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: امر به معروف و نهی از منکر بر گرفته از آیین دین است بنابراین همه کسانی که داعیه مطالبه گری دارند با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری در امور حمایتی و قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر استان که بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان و فرماندهی انتظامی استان منعقد شد اظهار کرد: امیر مومنان امام علی (ع) در نهج البلاغه امر به معروف و نهی از منکر را در برابر تمام واجبات قرار داده و حتی جهاد در راه خدا در مقابل آن مانند قطره در برابر دریا است.

وی، وجود بستر محیط سالم در عملیاتی شدن واجبات الهی بین مردم را مهم عنوان کرد و افزود: بستر محیط سالم در سایه امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود بنابراین آن‌ها که درباره نهی از منکر و امر به معروف فعالیت می‌کنند بدانند این جایگاه بسیار مهم است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در سخنان مقام معظم رهبری تکیه به امر به معروف و نهی از منکر موج می‌زند، تصریح کرد: بسیاری از معضلاتی که جامعه با آن مواجه است به دلیل این است که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کار نکردیم.

آیت الله فلاحتی، تمام جامعه اسلامی در برابر همدیگر را مسئول خواند و بیان کرد: کسی که در مسیر محو منکر و تعریف معروف تلاش می‌کند از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را مربوط به همه مردم و دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر تمام بخش‌ها را دربر می‌گیرد زیرا همه نیاز به نظارت دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین هدف بنده ترویج امر به معروف و نهی از منکر در استان است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بر گرفته از آیین دین است بنابراین همه کسانی که داعیه مطالبه‌گری دارند با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری کنند.

آیت الله فلاحتی، خواستار اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان توسط رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما شد و اظهار کرد: مردم می‌خواهند به صورت میدانی فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد مذکور را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی گیلان فعالیت‌های میدانی خوبی در امر به معروف و نهی از منکر داشته است، یادآور شد: از دستگاه قضا می‌خواهیم در هر شهر یک قاضی ویژه در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر داشته باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، هدف از ترویج امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد امنیت توسعه مدار در جامعه خواند و تصریح کرد: بنای امر به معروف و نهی از منکر بر تشنج آفرینی و التهاب آفرینی در جامعه نیست بلکه بنا است آدم بسازیم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم فضای جامعه را پلیسی کنیم، تصریح کرد: با فعال کردن ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌خواهیم اخلاق را در جامعه ترویج دهیم بنابراین نیازمند همکاری و تعاون همه دستگاه‌ها در این زمینه هستیم.

امام جمعه رشت بر ساماندهی آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید دارای کارت شناسایی باشند.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با نیروی انتظامی استان مبارک و میمون است، خاطرنشان کرد: همه مردم باید در اجرای امر به معروف و نهی از منکر همکاری کنند تا جامعه‌ای دور از هنجارشکنی و فساد داشته باشیم.

شعب حمایت از آمران به معروف قوه قضائیه در ۱۶ شهرستان گیلان راه اندازی شد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر رسالت این ستاد است، اظهار کرد: شعب حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قوه قضائیه در ۱۶ شهرستان استان راه اندازی شده است.

حجت الاسلام سجاد سرافراز، کارآمدی بیشتر شعب دستگاه قضا مبنی بر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را نیازمند حمایت ناجا دانست و افزود: نیروی انتظامی تاکنون همراهی بسیار خوبی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان داشته است.

تفاهمنامه همکاری در امور حمایتی و قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان و نیروی انتظامی استان با حضور آیت الله فلاحتی در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان منعقد شد.

Share