روایت رییس سازمان آتش نشانی رشت از یک حادثه؛

نجات بیش از ۲۵ شهروند در عملیات فوق سنگین آتش نشانان در مسکن مهر رشت

۴۸ آتش نشان بهمراه ۱۴ دستگاه خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان و خودروی پشتیبان دستگاه تنفسی به محل آتش‌سوزی واقع در مسکن مهر کوچه ۶۶ اعزام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حادثه آتش سوزی خودروی سواری ۲۰۶ در پارکینگ آپارتمان به ساعت ۲۳:۲۷ چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹ به آتش نشانان اطلاع داده شد.

رییس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه سریعا آتش نشانان مستقر در ایستگاه مسکن مهر خبر از دود گرفتگی شدید آپارتمان ۲۰ واحده را داشتند، ادامه داد: در مجموع ۴۸ آتش نشان بهمراه ۱۴ دستگاه خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان و خودروی پشتیبان دستگاه تنفسی به محل آتش‌سوزی واقع در مسکن مهر کوچه ۶۶ اعزام شدند.

مومنی که خود در این حادثه حضور داشت با اشاره به مهار آتش توسط تیم نخست عملیاتی، افزود: بلافاصله تیم های نجات بهمراه تجهیزات نسبت به تخلیه کامل اهالی آپارتمان اقدام کردند.

وی با تاکید بر دودگرفتگی شدید و محبوس شدن ساکنین، ادامه داد: ۵ کد اورژانس و یک دستگاه اتوبوس اورژانس جهت همکاری حضور یافتند.

مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه بالغ بر ۲۵ تن از ساکنین آپارتمان به مکان امن انتقال یافتند، ادامه داد: ۳ تن از شهروندان و یک تن از آتش نشانان بواسطه شدت دود گرفتگی به بیمارستان اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه علت حادثه در دست بررسی است ادامه داد: یکی دیگر از آتش نشانان که از ناحیه پیشانی دچار شکستگی جزیی شده بود بطور سرپایی مداوا شد و حال عمومی اش خوب است.

گفتنی است: در این آتش سوزی، هیچ ساختمانی دچار حادثه آتش سوزی نشد و متاسفانه تجمیع بیش از حد شهروندان در محل حادثه؛ یکی از پر تکرارترین دغدغه های آتش نشانان بار دیگر بسیار قابل مشاهده بود.

Share