۱۸ ایالت علیه نتایج انتخاباتی

نتایج انتخاباتی تمامی ۵۰ ایالت آمریکا تایید شد

درحالی که دستگاه قضایی ایالت تگزاس برای ملغی کردن آرای پنج ایالت کلیدی به دیوان عالی شکایت برده و دراین میان ۱۷ ایالت نیز از آن حمایت کرده اند، سی ان ان گزارش داد: آرای انتخاباتی تمامی ۵۰ ایالت آمریکا تایید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  به نقل از سی ان ان، درحالی که دستگاه قضایی ایالت تگزاس برای ملغی کردن آرای پنج ایالت کلیدی به دیوان عالی  شکایت برده و دراین میان ۱۷ ایالت نیز از آن حمایت کرده اند، سی ان ان گزارش داد: آرای انتخاباتی تمامی ۵۰ ایالت آمریکا تایید شد.
سی ان ان با انتشار این خبر افزود: تمامی ۵۰ ایالت آمریکا بعلاوه واشنگتن دی.سی (پایتخت آمریکا) نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را مورد تایید قرار داده و نشست مجمع گزینشگران نیز بنابر زمان مقرر قرار است در روز دوشنبه (۲۴) آذرماه برگزار شود.

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی: ۱۸ ایالت علیه نتایج انتخاباتی

سی ان ان در حالی خبر از تایید نتایج آرای انتخاباتی در تمامی ایالت های آمریکا می دهد که شبکه « سی ان بی سی » دیگر شبکه خبری آمریکایی بامداد امروز پنجشنبه گزارش داد که ۱۷ ایالت آمریکا به دادگاه عالی اعلام کرده اند که آنها از اقدام دادستان کل ایالت تگزاس برای طرح شکایت در راستای تغییر نتیجه انتخابات و پس گرفتن پیروزی جو بایدن در کالج الکترال (مجمع گزینشگران) حمایت می کنند.

به گزارش بامداد پنجشنبه شبکه خبری سی ان بی سی، تشکیل پرونده در این موضوع یک روز پس از درخواست «کن پکستون» دادستان کل ایالت تگزاس برای شکایت از ایالت های جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین که بایدن در آنها پیروز شده، صورت گرفته است.

این گزارش می افزاید: ایالت تگزاس با تنظیم لایحه‌ای ۱۵۴ صفحه‌ای از ۴ ایالت مذکور به دادگاه عالی آمریکا شکایت کرد. ادعای تگزاس این است که مقامات این ایالات از بحران کرونا سوء استفاده کرده و فرآیند پیش‌بینی شده در قانون اساسی آمریکا برای برگزاری انتخابات را کنار گذاشته اند که به زعم آنها این امر، موجب خدشه به سلامت انتخابات شده و شواهد گسترده‌ای از تقلب در این ایالات وجود دارد.

ترامپ در آخرین تایید نهایی نتایج انتخاباتی در ویرجینیای غربی برنده شد

حال شبکه تلویزیونی سی ان ان در ادامه گزارش خود افزود: ایالت ویرجینیای غربی آخرین ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا بود که روز چهارشنبه (روز گذشته) نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را مورد تایید قرار داد و اعلام کرد دونالد ترامپ با کسب بیش از ۶۸ درصد آرا برنده و محق ۵ آرای الکترال این ایالت شده است.

سی ان ان افزود: هر ایالت از آمریکا روند خاص خود در تایید نهایی آرای انتخاباتی را طی می کند و تایید نهایی آنها مجزا از نتایج اعلام شده محلی و ایالتی است.

این شبکه خبری ادامه داد: جو بایدن ۳۰۶ رای الکترال و دونالد ترامپ نیز ۲۳۲ رای الکترال از مجموع ۵۳۸ رای الکترال را بدست آورده اند، حدنصاب برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۷۰ رای الکترال است.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: حساس ترین کار اکنون رای مجمع گزینشگران در مورخ ۱۴ دسامبر (۲۴ آذرماه ) و انتقال آن به مقامات عالی برای شمارش در نشست مشترک کنگره در مورخ ششم ژانویه (۱۷ دی ماه)خواهد بود.

دادستان کل تگزاس خواستار تعویق این رای گیری است

بنابر گزارش شبکه خبری سی ان بی سی؛ درخواست تگزاس از دادگاه عالی آمریکا این است که یا تعیین رئیس ‌جمهور تا زمان به نتیجه رسیدن پرونده شکایات به تعویق بیفتد، یا اینکه با توجه به مناقشه پیش آمده بر سر آرا، هیات انتخاب‌کنندگان این ۴ ایالت توسط مجالس ایالتی‌شان تعیین شوند؛ یعنی آرای عمومی تعیین کننده این هیئت‌ها نباشد.

در صورت اعلام پیروزی ترامپ، آمریکا تجزیه می شود

اوت ۲۰۲۰ یعنی چند ماه پیش از انتخابات، جان پادستا از اعضای مرکزیت حزب دموکرات که در دوره بیل کلینتون رئیس کارکنان کاخ سفید بود و در دوره اوباما مشاور وی شد، اعلام کرد که در سناریوی انتخاباتی حزب دموکرات پیش‌بینی شده که در صورت پیروزی ترامپ، سه ایالت غربی واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا اعلام استقلال کنند. این سناریو مربوط به باخت بایدن طی یک فرآیند طبیعی بود؛ لذا کنار زده شدن بایدن از طریق بازی جدیدی که تیم ترامپ با شکایت تگزاس از ۴ ایالت آغاز کرده، بلاتردید سناریوی تجزیه را تقویت خواهد کرد. باید منتظر ماند و به تماشای پاییز داغ آمریکا نشست.

Share