جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج و متخصصین

مهمترین پشتوانه جمهوری اسلامی ایران در حوزه قدرت نرم «دانشگاه‌ها» هستند

حسن حبیبی اظهار داشت: بی‌شک مهمترین پشتوانه جمهوری اسلامی ایران در حوزه قدرت نرم «دانشگاه‌ها» می‌باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه هماهنگی و پشتیبانی روسا دانشگاههای استان گیلان در طرح شهید سلیمانی (غربالگری محله محور ویروس کرونا) با حضور سرهنگ حسن حبیبی، جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج و متخصصین برگزار شد.

حبیبی در این نشست با بیان اینکه قاطبه، جامعه‌ دانشگاهی ما به آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران، ایمان‌ و اعتقاد دارند، افزود: این اعتماد و اعتقاد است که آن‌ها را بر آن داشته تا برای کارآمدی نظام اسلامی در حوزه تولید علم و فن آوری تلاش و مشارکت نمایند.

وی افزود: امروز نظام اسلامی ما از سرمایه عظیم جامعه دانشگاهی به عنوان اصلی‌ترین کانون تولید قدرت نرم و برخوردار است و باید با اتکای به آن (ما میتوانیم را) را در عرصه جهانی عملی نمود.

حبیبی یادآور شد: دشمن بر آن است که این اعتماد و مشارکت را ضعیف و جامعه دانشگاهی را فراروی نظام اسلامی قرار دهند.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج و متخصصین اظهار داشت: بی‌شک مهمترین پشتوانه جمهوری اسلامی ایران در حوزه قدرت نرم «دانشگاه‌ها» می‌باشند. این سرمایه عظیم اجتماعی می‌تواند کانون و تولید علم، پویایی فناوری، فرهنگ اسلامی و انقلابی، مقابله با جنگ نرم دشمنان باشد.

حبیبی گفت: هر کشوری که بتواند نیروهای خلاق، هوشمند، و… را پرورش و در اختیار بگیرد به لحاظ روانشناختی قدرت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: بخشی از راهبرد مخالفان نظام اسلامی، رخنه در مراکز آموزش عالی، و پرورش عناصر باب میل خود است. دانشگاه متولی اصلی تربیت متخصص و نخبه جامعه است و هرچقدر دانشگاه بتواند نخبگان و عناصر متعهد و متخصص تربیت نماید سیستم سیاسی و اجتماعی کارایی و افزایش خواهد یافت.

حبیبی اظهار داشت: دانشگاه به واسطه گستردگی، ماهیت فرهنگی و علمی، آن از مراکز راهبردی در حوزه تولید انسجام اجتماعی است و با توجه به همین اهمیت است که دانشگاه‌ها مورد طمع دشمنان و مخالفان نظام اسلامی قرار گرفته است.

وی گفت: بنظر می‌رسد دانشگاه‌ها با یکسری اقدامات ضمن تحقق آرمان اتحاد و همگرایی جامعه می‌توانند به قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران افزوده نمایند. از جمله بهره گیری از رهنمودهای حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری، ضرورت خدمت صادقانه به مردم، از ایدئولوژی اسلامی برای حداکثرسازی انسجام اجتماعی بهره‌گیرد، از معنویت و تهذیب نفس در کنار فعالیت‌های علمی پژوهشی است.

گفتنی است در ادامه روسای دانشگاه‌های استان آمادگی کامل و همراهی خود را در پشتبانی از طرح غربالگری سراسری ویروس کرونا که با هدایت بهداشت و درمان استان و سپاه درحال اجراست، اعلام کردند.

Share