در دیدار امام جمعه لنگرود با فرمانده انتظامی گیلان مطرح شد:

مسوولان در قبال شرح وظایف قانونی خود پاسخگو باشند|برخورد قاطعانه پلیس با اراذل و اوباش در گیلان

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نقوی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان لنگرود با تاکید بر اینکه مسئولیت‌ها نباید با جابه‌جایی اشخاص سلب شوند، گفت: مسوولان باید در قبال شرح وظایف قانونی خود پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نقوی در دیدار با فرمانده و تنی چند از مسوولان انتظامی گیلان ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی پلیس در سخنانی به رسالت سنگین حفظ و تامین نظم و امنیت و هدیه آن به شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی یک مجموعه ولایتمدار است که بدون حاشیه به رسالت خود در تامین امنیت مردم عمل می‌کند.

امام جمعه شهرستان لنگرود با بیان اینکه ولایتمداری رمز عظمت، سربلندی و اقتدار ایران اسلامی در میان سایر کشورها است تصریح کرد: ایران بدون وابستگی به هیچ قدرتی امروز مستقل‌ترین کشور دنیا است و بحمدالله توفیقات بسیار خوبی در تمامی زمینه‌ها کسب کرده است.

حجت‌الاسلام نقوی با تاکید بر اهمیت ایفای نقش تمامی دستگاه‌ها در کمک به پلیس برای تامین نظم و امنیت خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و توجه مسوولان فرهنگی و اجتماعی به مقوله امنیت قابل حل است.

وی ضمن ابراز خرسندی از استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تامین نظم و امنیت، بر گسترش فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی و ایفای نقش پر رنگ‌تر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش قانون‌مداری تاکید کرد و افزود: ایجاد و توسعه امنیت پایدار در سایه تعامل با مردم قرار دارد.

امام جمعه شهرستان لنگرود با اشاره به فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان اذعان داشت: مردم و تمامی دستگاه‌ها باید به صورت جدی به این وظیفه الهی عمل کنند.

حجت‌الاسلام نقوی بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی مسوولان و مردم در قابل منکرات جامعه را آسیبی جدی برای پویایی جامعه عنوان کرد و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم و تخلفات دارند.

وی با اشاره به بهره‌گیری آحاد مردم از خدمات نیروی انتظامی تصریح کرد: سلامت و صحت عمل کارکنان و همچنین استانداردسازی رفتار پلیس و ارتقاء معنویت در میان کارکنان انتظامی بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان لنگرود خاطرنشان کرد: خانواده کارکنان نیروی انتظامی با توجه مشغله کاری پلیس و مسئولیت سنگین تامین نظم و امنیت باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

حجت‌الاسلام نقوی با تاکید بر اینکه مسئولیت‌ها نباید با جابه‌جایی اشخاص سلب شوند گفت: مسوولان باید در قبال شرح وظایف قانونی خود پاسخگو باشند.

برخورد قاطعانه پلیس با اراذل و اوباش در گیلان

سردار عزیزاله ملکی نیز در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌ها و همراهی ائمه جمعه با نیروی انتظامی، اظهار داشت: سیاست‌گذاری‌های انتظامی استان بر اساس اولویت‌های ناجا ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه کارکنان نیروی انتظامی پس از کادر درمان بیشترین نقش را در مقابله با کرونا ایفا کرده‌اند، افزود: اجرای طرح محدودیت تردد کرونایی، فاصله‌گذاری اجتماعی، ارائه خدمات بهداشتی درمانی به شهروندان و برخورد با صنوف متخلف از جمله اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با کرونا بوده است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با اراذل و اوباش در استان گفت: با همکاری دستگاه قضائی، طرح دستگیری و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه در دستورکار پلیس قرار دارد.

این مقام ارشد انتظامی اذعان داشت: پیام پر مهر و عطف تقدیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) به کارکنان نیروی انتظامی در هفته ناجا روح تازه‌ای را در کالبد نیروی انتظامی دمید.

سردار ملکی با اشاره به توافقنامه مشترک میان نماینده محترم ولی فقیه در گیلان با نیروی انتظامی استان در راستای برخورد با منکرات جامعه افزود: اقدامات ایجابی به ویژه مشارکت دستگاه‌ها در تامین نظم و امنیت و ارتقاء امنیت اخلاقی جامعه بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه شهرستان لنگرود از وضعیت امنیتی مطلوبی برخوردار است تصریح کرد: ائمه جمعه در ترویج فرهنگ قانونمداری جایگاه و نقش ویژه‌ای دارند.

فرمانده انتظامی گیلان ضمن تقدیر از همراهی مجموعه‌های حفاظت اطلاعات و عقیدتی سیاسی برای صیانت، آگاهسازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی برای کارکنان و خانواده‌ها گفت: وجود روحیه انقلابی در میان کارکنان ناجا ظرفیتی بسیار مناسب برای تحمل سختی‌ها و اجرای مطلوب ماموریت‌های نیروی انتظامی است.

Share