در نشست با فعالان صنفی عنوان شد؛

فرماندار آستارا: درد بازاریان را لمس می کنم | فرمانده سپاه: دولت نباید بازاریان را فراموش کند

صابر مطرج کرد: من فرماندار سیاسی نبوده و دانش بازار را دارا هستم، درد بازاریان را لمس می کنم و همچنین سیاست های دولت را در راستای رفاه عمومی جامعه اجرا خواهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار آستارا در نشست با بازاریان و اعضای هیئت امنای بازار بزرگ ساحلی این شهرستان گفت: شیوع کرونا فشار اقتصادی بسیاری را بر مردم و به خصوص بازاریان عزیز آستارایی وارد کرده است.

 عباس صابر گفت: ۱۶۲۰ مغازه در بازار بزرگ ساحلی آستارا وجود دارد و دولت همواره حمایت و پشتیبانی از اصناف و بازاریان را در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تا امروز هیچ کدام از ۱۶۲۰ کسبه بازار ساحلی آستارا به دلیل بیماری کرونا فوت نکرده است و رعایت اصول بهداشتی توسط بازاریان وضعیت آستارا از قرمز به سوی نارنجی و زرد سوق داده و شرایط را بهتر خواهد کرد.

فرماندار آستارا تصریح‌کرد: بازاریان محترم در پی گردش مالی برای توسعه اقتصادی مشاغل خود هستند و در دانش بازار، اولویت با گردش مالی و نه افزایش سرمایه است.

صابر ادامه داد: من فرماندار سیاسی نبوده و دانش بازار را دارا هستم، درد بازاریان را لمس می کنم و همچنین سیاست های دولت را در راستای رفاه عمومی جامعه اجرا خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه با دل و جان مشکلات بازاریان را درک می کنم، تصریح کرد: نگاه حمایتی از اصناف باید با عدالت اجتماعی و اقتصادی همراه باشد و حفظ آبروی افراد جزو اولویت های کاری ما است.

نماینده عالی دولت در آستارا عنوان کرد: چاره ای جز اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا نداریم ولی قطعاً با رایزنی های مکرر سعی در دریافت تسهیلات حمایتی برای بازاریان آستارایی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در اتاق من برای مردم آستارا باز است و امید دارم در کنار هم بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

دولت نباید بازاریان را فراموش کند

فرمانده سپاه آستارا در این جلسه گفت: اقتصاد کشور در کنار امنیت و سلامت جامعه نتیجه می دهد و همواره باید قدردان مدافعان سلامت کشور باشیم.

سرهنگ بهزاد قنبری بیان کرد: تصمیمات ستاد کرونا در حد قانون است و دولت نباید بازار را به عنوان قلب تپنده اقتصادی کشور فراموش کند.

وی گفت: باید با تشکیل صندوق قرض‌الحسنه در مواقع ضروری با اعطای تسهیلات بتوان مشکلات اقتصادی آنها را حل کرده و اداره امور مالیاتی و بانک ها نیز باید در این شرایط مشکلات بازاریان آستارا را درک و با آنها مدارا کنند.

قنبری ادامه داد: بازاریان آستارا در تمام عرصه ها مانند سیل، زلزله و دیگر مواقع بحران کمک حال مردم بودند و باید در این شرایط دست آنها را گرفت.

مدیر شبکه بهداشت آستارا در این نشست با اشاره به اینکه در هفته های آینده شاهد نتایج مثبت محدودیت های کرونایی خواهیم بود، گفت: در راستای حمایت از بازاریان آستارا تست کرونا را برای این عزیزان به طور رایگان انجام می‌دهیم و همه باید در کنار هم به جنگ این بیماری برویم.

دکتر فرید حسینی مقدم بیان کرد: مدافعان سلامت در شرایط بسیار سخت برای نجات جان مردم تلاش می‌کنند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری شده اند و رعایت موارد بهداشتی را از همه عزیزان خواهش می کنم.

Share