روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا

شهر قرمزی در کشور نداریم|دید و بازدیدها متوقف شود|ویروس قوی‌تر شده است

رییس جمهور گفت: اول آذر خیلی نگران بودیم و ۱۶۰ شهر ما قرمز بود ولی الان تعداد شهرهای قرمز ما صفر است و شهر قرمزی نداریم؛ این به دلیل همت و بزرگواری مردم عزیز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: اینکه در شش‌ ماهه اول امسال رشد اقتصادی ما با نفت و بی‌نفت مثبت شد برای ملت ما افتخار است. هرچند که در بعضی از مشاغل این رشد انجام نشد اما در کشاورزی و صنعت این اتفاق رخ داد.

وی افزود: امیدواریم شش‌ ماهه دوم سال هم این رشد اقتصادی بماند. همچنین پیش‌بینی ما این است که رشد اقتصادی ما در سال بعد هم مثبت باشد. امیدوارم بتوانیم تورم را هم مهار کنیم و شرایط را برای رشد اقتصادی در بخش خدمات هم فراهم سازیم.

روحانی با اشاره به شب یلدا اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم در شب یلدا به خاطر مصادف بودن با روز پرستار، برای حمایت از پرستاران و حمایت از سلامت مردم جامعه در مراسم یلدایی که همیشه بوده و اساس آن نیز احترام به بزرگ خانواده و صله رحم است، برای سلامتی بزرگان خانواده دید و بازدیدها متوقف شود و از طریق تلفن و فضای مجازی این مراسم را بدون حضور انجام دهند.

رییس جمهور با یادآوری اینکه در دو ماه اخیر مردم، کسبه، اصناف، حمل و نقل عمومی و خانواده‌ها برای کاهش شیوع کرونا بسیار همکاری کردند، گفت: اول آذر خیلی نگران بودیم و ۱۶۰ شهر ما قرمز بود ولی الان تعداد شهرهای قرمز ما صفر است و شهر قرمزی نداریم این به دلیل همت و بزرگواری مردم عزیز است.

وی ادامه داد: مردم در شرایط کرونا، دولت و کادر درمان و همه نیروهایی که بار مسئولیت را بر دوش کشیدند، دست به دست هم دادند و این اتحاد و همدلی و اعتماد مردم به تخصص بهداشتی کشور بود که ما را از این موج سهمگین نجات دهد.

رییس جمهور تاکید کرد: وقتی آمارها و نمودارها را نگاه می‌کردیم تقریبا همه جا موج سوم از موج قبلی بیشتر بوده است. هم ویروس قوی‌تر شده بود و هم به سمت سرما رفته بودیم.

Share