اظهارات جنجالی حسن عباسی؛

شاید خاتمی و احمدی‌نژاد ترور شوند | سپاه باید با تمام توان از روحانی حفاظت کند

عباسی با تاکید بر اینکه هدف دشمن، ایجاد آشوب و گسست داخلی است، یادآور شد: کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری شاید یک گزینه ترور باشند. چه جریانات اصولگرا و چه اصلاح‌طلب، سران هر کدام ممکن است هدف قرار بگیرند؛ هم باید مراقب ترور آقای احمدی نژاد بود و هم آقای خاتمی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین در گفتگویی با خبر فوری درباره روایت‌های مختلف ارائه شده از ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: در جنگ اطلاعاتی با دشمن، ما نباید به‌طور شفاف اطلاعات را رسانه‌ای کنیم و حفظ ابهام، هنر جنگ اطلاعاتی است.

او درباره سناریوهای مطرح درباره این ترور افزود: سه سناریو درباره ترور شهید فخری‌زاده وجود دارد. یکی اینکه موساد مستقیما عملیات ترور را انجام داده، دیگر اینکه سرویس‌های امنیتی خارجی ترور را تحت پوشش موساد انجام داده‌اند و سوم هم آنکه شبکه‌ای داخلی ترور را صورت داده است.

این تحلیلگر مسائل امنیتی با بیان اینکه در ترورهای اینچنینی، کسی مسئولیت ترور را برعهده نمی‌گیرد، اظهار کرد: اینکه اسرائیل پالس می‌دهد که ترور کار من بوده و بیایید به من حمله کنید، نشان می‌دهد موضوع مشکوک است.

به گفته وی، جنگ سرد جدیدی در جهان به راه افتاده که دست‌کم تا سال ۲۰۳۵ ادامه خواهد یافت و در چنین جنگی، باید منتظر اتفاقات مشابه ترور شهید فخری‌زاده در نقاط مختلف جهان بود.

عباسی به تاریخچه جنگ سرد آمریکا و شوروی اشاره کرد و گفت: همان‌طور که آنجا جنگی تمام عیار رخ داد ولی هیچ‌گاه جنگی نظامی رخ نداد، این‌بار هم جنگها الزاما نظامی نیست. با این حال در آن زمان جنگ سرد دوقطبی بود و حالا چندقطبی است.

رییس اندیشکده یقین در بخش دیگری از این گفتگو بر پاسخ قاطع تهران به خرابکاری اسرائیل تاکید کرد اما گفت: پاسخ ما هوشمندانه است. ما جواب جنگ اطلاعاتی را با جنگ نظامی نمی‌دهیم. نمی‌شود که به هر نوع جنگی پاسخی موشکی داد. این خیلی خوب است که مردم ما به توان موشکی کشور اعتماد دارند ولی جنگ اطلاعاتی پاسخ متناسب خود را می‌طلبد.

وی به پیروزی‌های ایران بر رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر و در جنگ‌های ۳۳روزه و ۸ روزه اشاره و تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل از منطقه می‌روند. خودشان هم می‌روند نه اینکه نا آنها را از بین ببریم. ساکنان فلسطین اشغالی به مناطقی چون آلاسکا یا استرالیا و یا انگلیس می‌توانند بروند و همین حالا هم روند مهاجرت آنها معکوس شده و یهودیان از حضور در اسراییل ترس دارند.

عباسی تاکید کرد: مناطق مختلف اسراییل در تیررس ایران است اما ما هیچ‌گاه مراکز هسته‌ای آنها را هدف نمی‌گیریم چون غیرنظامیان از بین می‌روند. در دکترین نظامی ما، اخلاق جایگاه بالایی دارد و همان‌طور که امام راحل اجازه نداد در دفاع مقدس سدّی در عراق تخریب شود که روستاهای زیادی را زیر آب می‌برد، مقام معظم رهبری هم نخواهند گذاشت به مراکز هسته‌ای اسراییل حمله شود که جان غیرنظامیان را می‌گیرد.

او در بخش دیگری از این گفتگو نسبت به تداوم سیاست ترور از سوی سرویس‌های جاسوسی هشدار داد و گفت: لیبرمن وزیر سابق دفاع اسراییل سال ۹۶ صراحتا گفت حسن روحانی باید ترور شود. در سریال ۲۴ هم آنها ترور رییس جمهور ایران که اتفاقا غربگرا هم بود و نامش را هم “حسن” گذاشته بودند را تئوریزه کردند. این اتفاقات نشان می‌دهد که سپاه باید با تمام توان از آقای روحانی حفاظت کند چرا که ممکن است ایشان مورد تهدید قرار بگیرند.

او با بیان اینکه اگر خدای نخواسته اتفاقی برای آقای روحانی بیفتند دشمن انگشت اشاره خود را به سوی سپاه دراز می‌کند، یادآوری کرد: در جریان انتخابات ۸۸ هم کوشیدند سید محمد خاتمی را در پروازی به سمت اهواز ترور کنند که موفق نشدند.

وی با تاکید بر اینکه هدف دشمن، ایجاد آشوب و گسست داخلی است، یادآور شد: کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری شاید یک گزینه ترور باشند. چه جریانات اصولگرا و چه اصلاح‌طلب، سران هر کدام ممکن است هدف قرار بگیرند؛ هم باید مراقب ترور آقای احمدی نژاد بود و هم آقای خاتمی.

او با بیان اینکه شرایط زمستان ۹۹ و بهار و تابستان ۱۴۰۰ مانند شرایط زمستان ۵۹ و بهار و تابستان ۱۳۶۰ است، گفت: در سال ۶۰ ما درگیر جنگ با عراق بودیم اما بحران اصلی در ترورها بود. دبیر شورای عالی امنیت ملی بمب را گذاشت زیر پای رئیس جمهور یا مقام حزب جمهوری اسلامی، ۷۲ چهره صاحب منصب را شهید کرد. کشمیری پیش از شهید رجایی حتی قصد ترور امام(ره) را داشت که موفق نشد.

وی نسبت به تکرار این حوادث هشدار داد و گفت که هشیاری مردم و حفظ ثبات در داخل کشور در ماه‌های اخیر، نقشه دشمن در بهم ریختگی داخلی را ناکام گذاشته است.

عباسی اظهار کرد: با شهادت شهید فخری زاده جلوی رشد هسته‌ای گرفته نمی‌شود اما دشمن شهید فخری زاده را به شهادت می‌رساند که فضا را برای سایر دانشمندان ما ناامن جلوه دهند. شبکه‌ای از نفوذ در داخل کشور شکل گرفته که این شبکه باید نابود شود و نباید بگذاریم سرمان را با طرح موضوع جنگ گرم کنند.

وی از دستگاه‌های امنیتی خواست با تشکیل یک سامانه مجازی، از ظرفیت اطلاع‌رسانی مردم برای خنثی‌سازی عملیات ترور استفاده کنند.

او با اشاره به حساسیت ۱۹۰ روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، از نیروهای سیاسی داخلی خواست آرامش کشور را حفظ کنند. او با بیان اینکه ۴۰ روز از این ۱۹۰ روز در دولت ترامپ می‌گذرد، گفت: جریانات مخالف دولت طرح‌هایی را پیش می‌برند مانند استیضاح رییس جمهور، محاکمه قضایی او و یا سلب صلاحیت در مجلس خبرگان که به نظر می‌رسد همه این فعالیت‌ها تا قبل از انتخابات ۱۴۰۰ به نتیجه نرسد.

Share