رئیس شورای شهر لنگرود؛

سد معبر و حضور دستفروشان مانع ورود مسافر و گردشگر به محوطه پل خشتی می‌شود

منصفی تصریح کرد: لنگرود دیگر نه خانه منجم باشی دارد و نه خانه دریا بیگی فقط یک پل خشتی دارد که شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود برای حفظ و احیای این اثر تاریخی که هویت شهر بشمار میرود، محوطه پل خشتی دور میدان را اصلاح و بازسازی نموده و برای اینکار هزینه زیادی شده است که متاسفانه سد معبر و حضور دستفروشان مانع ورود مسافر و گردشگر در این منطقه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از رایان خبر، غلامرضا منصفی، رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود به اتفاق دیگر اعضای این شورا درسومین نشست خبری ماهانه با اصحاب رسانه، که در سالن اجتماعات این شورا برگزار شد، ضمن قدردانی، از همکاری و همدلی امام جمعه، فرماندار، همه مسئولین شهرستان اعم از سازمان‌ها و نهادها با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود را خوب ارزیابی کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه حجم بالایی از آسفالت خیابان ها و معابر سطح شهر لنگرود انجام شده کارخانه کمپوست لنگرود را یکی از پروژه‌های مورد تاکید شهرداری و شورای اسلامی شهر عنوان کرد و اظهار داشت: احداث کارخانه کمپوست لنگرود در مادیان گوابر اطاقور یکی از پروژه‌های بزرگ مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود در دوره پنجم شورا می باشد که هم اکنون از پیشرفت فیزبکی ۷۰ درصدی برخوردار است.
منصفی افزود: تمام تلاش ما بر این است که این پروژه تا پایان دوره پنجم شورا به بهره‌برداری برسد.
رئیس شورای شهر لنگرود خاطرنشان کرد: در تلاشیم کارخانه کمپوست، تا ماه خرداد سال آینده راه اندازی شود و هدیه بزرگی باشد برای مردم خوب این شهر.
وی در ادامه به روند لایروبی رودخانه بزرگ این شهر اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از کارهای خوب مجموعه شورا و شهرداری لنگرود، لایروبی رودخانه بزرگ شهر است که در ادامه لایروبی های صورت گرفته درصددیم رودخانه شهر را در منتهی الیه مسیر بقعه آقا سید حسین تا انزلی محله نیز در برنامه لایروبی قرار گیرد.
حاج غلامرضا منصفی با بیان اینکه دیوار سازی حایل رودخانه شهر در چند نقطه، از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود در سال‌های اخیر بوده و همچنان ادامه خواهد داشت، به احداث پلی در منطقه درویشانبر اشاره نمود و افزودند: احداث پل در منطقه درویشانبر در مسیر میدان شهید املاکی به سمت تالار قصر از دیگر برنامه های اولویت دار مجموعه مدیریت شهری می‌باشد که هم اکنون در حال انجام است.
رئیس شورای شهر همچنین یادآور شد: پایه‌های پل مذکور احداث شده و با احداث این پل راه جدیدی به سمت کشتارگاه سابق باز خواهد شد.
وی به برخی از مشکلات شهری به خصوص در محلات اشاره کرد و افزود: مشکلات شهری زیادی داریم که خوشبختانه با هماهنگی ها و تعاملات به عمل آمده با اداره برق کارهای خوبی در زمینه برق صورت گرفته، اما تامین روشنایی معابر و محلات یکی از مهمترین معضلات شهر است. به خصوص در محلات حاشیه ای که با هماهنگی‌های به عمل آمده با ریاست محترم اداره برق لنگرود انشالله این مشکل هم به زودی حل خواهد شد.
منصفی سپس از مشکلات مسکن مهر گفت و اضافه کرد: مسکن مهر لنگرود از مشکلات ریز و درشتی رنج می‌برد که در راستای حل آنها اخیرا جلسات متعددی در منطقه داشتیم، مشکلات را دسته‌بندی کرده و با حضور مدیران و دستگاه‌های مرتبط شهرستان و مدیران کل استانی در فرمانداری مسائل مطرح گردید و امیدواریم که این معضلات هرچه سریعتر حل شود.
وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا به کشور و شهرمان آسیب وارد کرده گفت: شهر لنگرود در شرایط نارنجی قرار دارد و مشمول محدودیت‌ها و منع تردد شهر به شهر است.
رئیس شورای شهر لنگرود اظهار داشت: اگرچه این محدودیت های تردد بین شهرها خود مشکلات زیادی را برای مردم شهر ما به وجود آورده اما برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای مصوبات کشوری در خصوص محدودیت های کرونایی هستیم.
وی به مردم توصیه کرد تا با رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و در خانه ماندن و عدم حضور در تجمعات، محافل و مهمانی های خانگی به قطع زنجیره انسانی شیوع ویروس کرونا کمک کنند.
رئیس شورای شهر در این راستا یادآور شد: درخواست ما به عنوان نمایندگان مردم این است که ورودی های استان را کنترل نموده و از ورود غیر بومی‌ها به شدت جلوگیری شود.
منصفی در ادامه به اجرای طرح غربالگری شبکه بهداشت با کمک نیروی مقاومت بسیج اشاره کرد که به زودی به صورت خانه به خانه در سطح شهر لنگرود به اجرا در می آید.
وی با بیان اینکه همه ادارات لنگرود با شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود تعامل خوبی دارند، خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکلی که متاسفانه تاکنون موفق به حل آن نشده ایم، سد معبر بوده که علی رغم پیگیری‌ها و تلاش‌های متعدد همچنان به قوت خود باقی است.
رئیس شورا افزود: از همه مسئولان و دست اندرکاران شهرستان لنگرود می‌خواهیم در بحث رفع سد معبر دست شهر را بگیرند.
وی تصریح کرد: لنگرود دیگر نه خانه منجم باشی دارد و نه خانه دریا بیگی فقط یک پل خشتی دارد که شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود برای حفظ و احیای این اثر تاریخی که هویت شهر بشمار میرود، محوطه پل خشتی دور میدان را اصلاح و بازسازی نموده و برای اینکار هزینه زیادی شده است که متاسفانه سد معبر و حضور دستفروشان مانع ورود مسافر و گردشگر در این منطقه می‌شود و چهره زیبایی را به وجود آورده است.
منصفی بیان داشت: از مغازه‌داران مجاور پل خشتی انتظار داریم به منظور جذب هرچه بیشتر توریست بساطشان را در پیاده‌رو نگذارند.
وی همچنین از وجود چنین مشکلی در پارک آزادی لنگرود نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: چنین مشکلی در پارک آزادی هم وجود دارد. متاسفانه اطراف پارک آزادی یا ایستگاه تاکسی است یا به بساط مختلف دستفروشان و مغازه داران.
رئیس شورای شهر لنگرود در ادامه سخنان خود از تصمیم مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود نسبت به ساماندهی دستفروشان در مکانی سرپوشیده در پارک فجر لنگرود خبر داد و اظهار داشت: برای حل این موضوع، شهرداری تصمیم گرفته تا مکان سرپوشیده ای در پارک فجر برای ساماندهی دستفروشان مشخص نماید که البته اجرای این طرح همکاری و مساعدت همه جانبه مسئولین شهرستانی را می طلبد.

Share