فرماندار آستارا خبر داد؛

ساخت ۱۲۰ واحد مسکن محرومین در آستارا | صدور پروانه ساخت برای این افراد رایگان است

عباس صابر گفت: برای شهرستان آستارا ۱۲۰ نفر جامعه هدف برای ساخت مسکن محرومان شناسایی شده و در فاز اول برای ۴۵ نفر این مقوله انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار آستارا در جلسه هماهنگی ساخت مسکن برای محرومین در فرمانداری این شهرستان با اشاره به ساخت ۲ هزار مسکن محرومین برای افراد فاقد خانه در گیلان گفت: در این طرح هر خانه به متراژ ۶۰ متر مربع در یک طبقه طراحی شده و ارائه تسهیلات به صورت ۵۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض برای افراد قابل پرداخت است.

 عباس صابر با اشاره به لزوم هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی گفت: برای شهرستان آستارا ۱۲۰ نفر جامعه هدف برای ساخت مسکن شناسایی شده و در فاز اول برای ۴۵ نفر این مقوله انجام می شود.

صابر ادامه داد: صدور پروانه ساخت برای این افراد رایگان است و با نظارت بنیاد مسکن اجرایی خواهد شد و تامین اجتماعی نیز این افراد را به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهد داد.

وی اظهار کرد : از مجموع ۱۲۰ نفر شناسایی شده، ۸۱ نفر تحت پوشش کمیته امداد، ۱۶ نفر تحت پوشش بهزیستی، یک نفر تحت پوشش بنیاد شهید و ۲۲ نفر نیز تحت پوشش نهاد خاصی قرار ندارند.

وی ادامه داد: ۱۷ نفر از ۴۵ نفر فاز اول معرفی به بانک شده‌اند و باقی افراد نیز در روزهای آینده روند تسریع امور در فرایند ساخت مسکن آنها انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در آستارا گفت: دولت علیرغم مشکلات قابل لمس محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن برای محرومان را در اولویت کاری خود قرار داده و این حرکت دغدغه‌مند نمونه‌ای از تلاش ها و خدمات دولت برای مردم محروم است.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید بدون دریافت وجه برای صدور پروانه ساخت کمال همکاری را داشته باشند.

پ

Share