رییس اتحادیه مرغداران گیلان اعلام کرد؛

روند صعودی افزایش قیمت جوجه در گیلان | احتمال دوباره ایجاد چالش مرغ در بازار شب عید

رییس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: روند صعودی افزایش قیمت جوجه موجب خواهد شد، احتمالا دوباره شاهد ایجاد چالش مرغ در بازار شب عید استان باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرهاد گیاهی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت تولید و فروش مرغ در گیلان مطلوب است و تامین نهاده‌ها به اندازه کافی تامین می‌شود.

وی افزود: برای اینکه دوباره دچار چالش نشویم و بازار سیاه به وجود نیاید باید حمایت‌های لازم از مرغداران ادامه پیدا کند.

گیاهی ادامه داد: مرغ مازاد گیلان نیز از استان خارج نمی‌شود و به همین دلیل کمبود مرغ در بازار وجود ندارد.

وی از مسئولین خواست برای اینکه در تامین مرغ شب عید مشکلی نداشته باشیم، حمایت‌ها از جمله تامین نهاده‌ها با نرخ مصوب دولتی را همچنان در اختیار مرغداران قرار دهند.

رییس اتحادیه مرغداران گیلان تصریح کرد: تامین نهاده مورد نیاز مرغداران مانع افزایش هزینه تمام شده تولید مرغ می‌شود و این امر در نهایت هم به نفع مصرف کننده و هم تولیدکننده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت جوجه در هزینه تمام شده مرغ بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: متاسفانه اخیرا شاهد افزایش قیمت جوجه هستیم و ادامه این روند موجب خواهد شد که هزینه تمام شده پرورش مرغ برای تولیدکنندگان بالا برود.

گیاهی با اشاره به اینکه افزایش قیمت جوجه بهانه‌ای برای افزایش قیمت مرغ در شب عید خواهد شد، از مسئولین مربوطه خواست تا کنترل و نظارت‌ها را بر جوجه ریزی‌ها با جدیت دنبال کنند.

رییس اتحادیه مرغداران گفت: ده روز گذشته قیمت هر قطعه جوجه ۲۷۰۰ تومان بود این درحالیست که هم اکنون به ۵۶۰۰ تومان رسیده است و این امر موجب خواهد شد که دوباره شاهد افزایش قیمت مرغ شویم، چون مرغداران جوجه را گران می‌خرند و مجبورند مرغ را گرانتر بفروشند.

وی یاد آور شد: میزان جوجه ریزی‌ها کاهش نیافته است و تامین نهاده‌های مورد نیاز جوجه‌های یک روزه نیز تامین می‌شود و با وجود این موارد، نباید شاهد افزایش قیمت جوجه و فروش آن با این روند افزایشی به مرغداران باشیم.

Share