راه اندازی «اپلیکیشن دوباره» بهمنظور جمع آوری پسماند خشک در رشت
محمد احمدی از عزم جدی شهرداری رشت در تحقق شهر هوشمند با تسریع در بسترسازی های لازم جهت این مهم خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد احمدی شهردار رشت در دوازدهمین جشنواره پژوهش ونوآوری در مدیریت شهری به عنوان یکی از اعضای اصلی این پنل تخصصی، حضور پیدا کرد.
وی در این وبینار که با محوریت “دورکاری در شرایط بحران در شهرداریها “ برگزار شد، با تاکید بر اینکه مهمترین هدف شهرداری رشت خدمترسانی مطلوب به شهروندان با رعایت تمامی دستورات ستاد مبارزه با کرونا است، گفت: شهرداری رشت در شرایط کنونی و در راستای انجام وظایف ذاتی خود و ارائه خدمات به شهروندان، تلاش کرده تا بسترهای هوشمندسازی شهر رشت را به جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی و بهویژه کاهش تجمع افراد با سرعت بیشتری فراهم کند.
شهردار رشت به مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: راه اندازی سامانههای خدمات آنلاین خدمات شهروندی یکی از مهمترین این اقدامات است که شامل راه اندازی سامانههای نظارتی هوشمند ترافیکی، تجهیز زیرساختهای فیبر نوری در شهر رشت با بیش از هزار کیلومتر، راه اندازی «اپلیکیشن دوباره» بهمنظور جمع آوری پسماند خشک، راه اندازی سامانه پیامکی حوزه فنی و شهرسازی مناطق ۵گانه شهرداری جهت اطلاعرسانی فرایند پرونده از زمان تشکیل تا انتها، راه اندازی فروشگاه آنلاین میوه و تره بار در راستای سهولت دسترسی شهروندان به مایحتاج عمومی و راه اندازی سامانه کیف پول حمل و نقل عمومی برای شهروندان در آینده بسیار نزدیک است.
وی به روند دورکاری نیروهای شهرداری در بحران کنونی اشاره کرد وگفت: با توجه به اینکه شهرداری، سازمانی عمومی و غیردولتی است و وظیفه عملیاتی و اداری خدمترسانی در حوزههای بسیاری نظیر خدمات شهری، پسماند، آرامستان و ضدعفونی معابر و اماکن و… را بر عهده دارد، تعطیلی ادارات و واحدهای زیر مجموعه آن و همچنین کاهش نیروی انسانی در آن امکانپذیر نیست.
احمدی ادامه داد: با توجه به لزوم کاهش حضور افراد جهت کنترل بیماری و کاهش آسیبها، در آیین نامه و بخشنامههای داخلی، کارکنان دارای بیماری، بانوان باردار، افراد بالای ۵۰ سال، افراد کم توان جسمی و بانوان دارای فرزند کمتر از ۶ سال در اولویت قرار گرفته و به تناسب شیفت کاری آنان کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه کاهش شیفت کاری به معنای کاهش خدماترسانی و یا تعلل در ارائه خدمات نیست افزود: ایجاد میز کار مجازی پرسنل، برگزاری جلسات اداری بصورت ویدئو کنفرانس، راه اندازی سامانه شهرسازی و مالی و دسترسی به سامانه سرا از منزل برای کارکنان از اقدامات مهم شهرداری رشت در انجام دورکاری در شرایط بحرانی است.
دیدگاه