فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با انتقاد از ادبیات یک عضو شورا؛

دولتی فشل بود که نفت را ۱۵۰ دلار می‌فروخت اما نمی‌توانست مشکلات اقتصادی کشور را حل کند

رضائی گفت: دولتی فشل بود که نفت را ۱۵۰ دلار می‌فروخت اما نمی‌توانست مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، نه دولتی که بخشی از وقتش را صرف سامان دادن به گرفتاری‌هایی که دولت قبلش بوجود آورده بود کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمید رضائی در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب شرب با اشاره به وضعیت مطلوب آب و فاضلاب شهرستان در حوزه شهری و روستایی اظهار داشت: عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در شهرستان آستانه اشرفیه در سطح مطلوب بوده و در جهات مختلف از شاخص‌های خوبی در استان گیلان برخوردار است.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به مشکلات روستاهایی که در نقطه پایانی خطوط انتقال آب واقع شده‌اند افزود: علیرغم اقدامات بسیار خوبی که در زمینه انتقال آب به این روستاها صورت گرفته، شاهد هستیم که در فصول گرم سال مردم با مشکلات کمبود آب آشامیدنی روبرو هستند که امیدواریم با دستان توانمند مسئولان آب و فاضلاب استان حل شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در آستانه اشرفیه تصریح کرد: با توجه به مذاکراتی که با استاندار محترم صورت گرفته، نوید آن می‌رود این پروژه تا پایان سال یا در نهایت پایان عمر کاری دولت به بهره‌برداری برسد.

رضایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در زمینه آب و فاضلاب شهرستان گفت: با توجه به هزینه‌های بسیار بالای ایجاد شبکه‌های آب و فاضلاب، در دولت دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به این مسئله شده و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است تا جایی که بارندگی چند روز گذشته که بیشترین میزان بارندگی در سطح کشور بود، کمترین آسیب و مشکل را به زیرساخت‌های شهرستان وارد کرد.

وی گفت: باید از ظرفیت ستاد بحران شهرستان جهت انجام دفع آبهای سطحی استفاده شود، لذا ضروری است شهرداری آستانه اشرفیه با همکاری اداره آب و فاضلاب بررسی‌های لازم را انجام دهند تا مصوبات ستاد بحران شهرستان لحاظ شود.

رضایی همچنین از مدیر کل آب و فاضلاب استان گیلان خواست که اعتباراتی که از محل ملی در نظر گرفته می‌شود به سمت شهرستان سوق داده می‌شود تا با توجه به نیازهای بحرانی شهرستان هزینه شود.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیهدر پاسخ به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر، با انتقاد از نوع ادبیات بکار رفته در مورد خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: مردم شهرستان آستانه اشرفیه مردمان نجیب بافرهنگ و متمدنی هستند. شخصی که به عنوان نماینده این مردم بخواهد سخن بگوید موظف است با ادبیات فاخر حرف بزند و شان و جایگاه را رعایت کند، این که در چنین جلسه رسمی به یک شخصیت ملی نسبتی داده میشود ادبیات خوبی نیست، در واقع دولتی فشل بود که نفت را ۱۵۰ دلار می‌فروخت اما نمی‌توانست مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، نه دولتی که بخشی از وقتش را صرف سامان دادن به گرفتاری‌هایی که دولت قبلش بوجود آورده بود کرده است.

وی افزود: دولتی نا کارآمد بود که چندین برابر دولتهای دیگر درآمد داشت اما به مشکلات کشور رسیدگی نکرد، نه دولتی که با مشکلات فراوان و سخت‌ترین تحریم‌ها در مقابله است و علیرغم همه محدودیت ها، سختی‌ها و کارشکنی‌های خارجی و داخلی در حوزه‌های عمرانی فعالیت داشته و اعتبار گذاشته است؛ نمونه بارز آن می‌توان به پل کابلی آستانه اشرفیه اشاره کرد که سال‌ها روند پیشرفت کندی داشت و در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است که ابلاغ شده و ۱۰۰میلیارد ریال تخصیص دارد.

رضائی ادامه داد: جاده آستانه اشرفیه به کیاشهر، مخزن ده هزار مترمکعبی آستانه که همه اینها از اعتبار ملی اجرا شده و حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با برنامه ریزی که انجام شده انشالله تا پایان این دولت به بهره برداری می‌رسند، تجهیز بسیاری از اراضی زراعی که از مطالبات مردم و در جهت فرمایش مقام معظم رهبری و افزایش تولید است و امسال هم ادامه دارد، تخصیص ۱۱۰ میلیارد ریال برای تعمیق و بازسازی آبندانهای این شهرستان در سال ۹۸ از اعتبارات ملی و ۱۱۰ میلیارد ریال دیگر به همین منظور در سال ۹۹ و بسیاری از کارهای دیگر از اقدامات ارزنده و ماندگار دولت دکتر روحانی است. دولتی که بی‌سابقه‌ترین فشارهای تحریمی و کمترین درآمدهای نفتی را داشته است.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: تمام امید دولت‌های گذشته به خارج بود چون درآمدهای سرشار از نفت داشتند، ارقامی که گفته شد همه مستند است و در سایت سازمان مدیریت و وزارتخانه‌های ذیربط موجود است. با این حال عملکرد دولت‌ها، میزان درآمدهای آن‌ها و شرایطی که دولت‌ها در آن کار کرده‌اند مشخص و قابل ارزیابی است.

Share