آیت الله فلاحتی در پیام جمعه رشت:

دستگاه قضا مجازاتی سخت برای عوامل گرانی اعمال کند | تعطیلی مغازه ها تاثیر منفی دارد

نماینده ولی فقیه در گیلان قطع ارتباط بین استان ها در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: آمد و شدهای بین استانی را قطع کنید اما تعطیلی مغازه ها تاثیر منفی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در سخنان پیام جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) رشت بدون مستمع برگزار شد با اشاره به تعطیلی نمازهای جمعه به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: نمازجمعه حلقه وصل مردم با نظام است بنابراین در این ایام مطالب نمازجمعه را در قالب پیام جمعه برای مردم مومن و ولایتمدار عرض می‌کنم.

وی با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دهم آذرماه مصادف با سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس است، خاطرنشان کرد: نام شهید مدرس مانند خورشیدی در تاریخ ایران می‌درخشد و این روز را به نام روز مجلس شورای اسلامی نامگذاری کردند.

آیت الله فلاحتی به اهمیت جایگاه مجلس از دیدگاه امام (ره) اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو وظیفه تقنین قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین را به عهده دارند و این امور برای کشور راهگشا است.

وی با تاکید براینکه ملت زمانی در فرهنگ، سیاست و اقتصاد به موفقیت می‌رسد که مجلس توانمندی لازم در اعمال نظارت دقیق را داشته باشد، بیان کرد: آیا نمایندگان مجلس می‌دانند در وزارت نفت چه می‌گذرد ضمن اینکه نظارت بر سامانه‌های صادراتی، وارداتی و ثبت سفارش‌ها از وظایف نمایندگان مجلس است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را مربوط به نبود نظارت‌ها دانست و اظهار کرد: مردم خواستار نظارت مجلس بر مسائل اقتصادی جامعه هستند.

آیت الله فلاحتی با گرامیداشت ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی، خاطرنشان کرد: میرزا کوچک جنگلی قهرمانی مبارز، مجاهد خستگی ناپذیر، دلداده دین خدا و حامی مردم مستضعف بود بنابراین زندگی و مبارزات میرزاکوچک برگ زرینی در تاریخ ملت ایران به ویژه گیلان است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار تصویری ۱۳ آبان سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب پیرامون مشکلات اقتصادی جامعه فرمودند که بسیاری از مشکلات مربوط به تحریم‌ها نیست و گرانی‌های اخیر واقعا توجیه ندارد.

امام جمعه رشت با اشاره به وجود منابع مادی و انسانی کشور، بیان کرد: دشمن از بیرون و افراد سالوس منش در داخل مانند موریانه به درخت تنومند انقلاب اسلامی چسبیده اند.

آیت الله فلاحتی به ایجاد مشکل دو گروه برای مردم اشاره کرد و افزود: گروه نخست دستگاه‌ها و کارخانه‌های دولتی هستند که گرانی را آهسته به جامعه تزریق می‌کنند و گروه دوم بعضی از فروشندگان و واسطه گران فرصت طلب به گرانی‌ها دامن می‌زنند.

وی با بیان اینکه افزایش روزانه نرخ کالا و قیمت‌ها برای مردم سخت است، تصریح کرد: صبر مردم به معنای آن نیست که دستگاه‌های متولی برای مهار گرانی‌ها ورود نکنند بنابراین دستگاه قضا به عنوان مدافع از اقتصاد و فرهنگ مردم می‌تواند ورود کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ورود دستگاه قضا در برخورد با گرانی‌ها را مطالبه مردم عنوان کرد و گفت: دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم برای مقابله با گرانی‌ها ورود کرده و مجازات سختی را برای عوامل گرانی اعمال کنند.

آیت الله فلاحتی، راه علاج تحریم‌ها را توجه دولت و همه مسئولان به خوداتکایی دانست و بیان کرد: تقویت بنیه‌های اقتصادی کشور و جهش تولید نیازمند توجه ویژه است.

وی به نامه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس به آژانس هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: پس از خروج آمریکا از برجام کشورهای اروپایی کاری انجام ندادند و اکنون نقشه‌های شوم این سه کشور از آستین مخملی‌شان بیرون آمده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ۹ شرط مقام معظم رهبری در برجام انجام نشده است، اظهار کرد: در ۲ سال و نیم گذشته، کشورهای اروپایی نتوانستند برای ایران کاری انجام دهند در صورتی که ایران به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرده است.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه چه کسی باید پاسخگوی عوامل ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باشد، اظهار کرد: امروز غرب گرایان داخلی به چه چیز آمریکا دل خوش کرده اند.

وی به تعطیلی ۲ هفته‌ای کشور طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: تعطیلی مغازه‌ها راه به جایی نمی‌برد بلکه به مشکلات می‌افزاید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به آثار منفی تعطیلی مغازه‌ها از ۶ عصر، بیان کرد: قطع ارتباط بین استان‌ها در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار است بنابراین آمد و شدهای بین استانی را قطع کنید اما تعطیلی مغازه‌ها تاثیر منفی دارد.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: مغازه‌ها را باز بگذارید اما آمد و شد بین استان‌ها را قطع کنید زیرا ۹۰ درصد آمد و شدها تفریحی و سیاحتی است.

وی به پرداخت وام یک میلیون تومانی دولت برای جبران خسارت کرونا اشاره کرد و یادآور شد: وام یک میلیون تومانی تنها آمپول تسکین بخش است.

امام جمعه رشت همچنین پیرامون سبک زندگی اسلامی با عنوان شرم، حیا و عفت به ویژه در مسائل جنسی و شهوانی، گفت: اعتدال در استفاده از مسائل جنسی این است که انسان رعایت حدود الهی و شرعی را داشته باشد.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه دین اسلام به پاکی و طهارت در مسائل جنسی اهمیت ویژه قائل شده است، خاطرنشان کرد کرد: از جمله مسائلی که در اسلام برای امور جنسی مطرح شده، زنا بوده و زنا به معنای استفاده از مسائل جنسی بر خلاف دستور الهی است.

Share